Ga naar inhoud

Soft maker office


alfa10

Aanbevolen berichten

Klik hier op:  image.png.ac5eb6acf50b3e9e2f09de34b3fc5710.png dan krijg je rechts een schermpje bij waar programma's genoemd woren die een docx-bestand kunnen openen.

 

daar moet dan MSWord bij staan - zoals hier bv: image.png.fa7dd2b2dd68dc9ea359e2653701d25d.png  daar zou dan Word moeten bij staan (als het op je systeem geïnstalleerd is!) en dàt moet je dan aanklikken.

 

 

 

ps: je kan ook andersom tewerk gaan: open Word en open daar dan zo'n bestand in. Lukt dit of krijg je een of andere melding?  (zo ja: welke?)

     enne... je weet toch wel dat er een verschil is tussen Wordpad en MSWord?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen jij de nieuwe laptop kocht, stond daar een proefversie van SoftMaker Office op. De proefperiode is nu afgelopen.

Je kunt natuurlijk SoftMaker Office 2018 aanschaffen. Daarbij kun je kiezen voor het abonnementsmodel (vanaf € 2,99 per maand) of voor een eenmalige betaling (€ 69,95); voor 5 pc's te gebruiken. Zie hier: https://www.softmaker.com/nl/shop-softmaker-office

 

Als je een nieuwe pc of laptop koopt, dan staat daar nog niet Microsoft Office op. Er staat wel een knop in waarmee je Office kunt kopen en installeren. Die knop heb jij nu gevonden.

Microsoft Office is duurder dan SoftMaker Office.

 

Aan jou de keus: betalen voor SoftMaker Office of betalen voor Microsoft Office.

Er is echter ook een andere mogelijkheid: er bestaan namelijk ook gratis kantoorsuites, waarmee je (bijna) hetzelfde kunt doen als met SoftMaker Office of Microsoft Office.

 

LibreOffice is zo'n gratis pakket, waarin alternatieven zitten voor Word, Excel en PowerPoint.

Verwijder eerst SoftMaker Office van je laptop. Dat kun je doen via Instellingen > Apps of via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen.

Start daarna je laptop opnieuw op.

Daarna ga je LibreOffice downloaden van deze website: https://nl.libreoffice.org/

Klik op de knop Download nu.

Dan kom je op een andere pagina terecht, waar je dit ziet:

image.png.3b60d4fedf643e8f79349fe23a25c935.png

Download beide bestanden, dus zowel het grote hoofdbestand als het Helpbestand.

Na downloaden installeer je eerst het hoofdbestand. Het installeren kan een paar minuten duren.

Start daarna LibreOffice nog niet op, maar installeer daarna ook nog de Nederlandse Help. Dat laatste is in een paar seconden gebeurd.

 

En daarna mag je LibreOffice gaan gebruiken. In LibreOffice zit Writer. Dat is te vergelijken met Word van Microsoft Office. Met Writer kun je .docx bestanden openen, bewerken en zelf maken.

Als je meer vragen hierover hebt, moet je die zeker stellen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leg toch maar eens even uit wat 'je wachtwoord op je usb-stick' betekent - je vermeldde het al in je beginpost (en ik heb het altijd wat aan de kant laten liggen- maar nu zou ik toch willen weten wat je ermee bedoelt: zit er een ww op je stick zodat je zonder ww niet kan zien wat erop staat / de bestanden niet kan openen  OF staan er (docx)-bestanden op die met een ww beveiligd zijn?

 

20 uren geleden, alfa10 zei:

Ik moest een wachtwoord van de usb stick halen en dat ging ook al niet meer.

dit schreef je, maar 'een ww van een stick halen' is me ook niet duidelijk...

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al een antwoord geschreven en ontdekte toen dat ik niet meer ingelogd was en dus maar weer opnieuw. Ik heb het programma gedownload en het werkt perfect, ik kan dus weer overal bij. Blij dat dit in ieder geval is opgelost. Er staat dus nog wel office op de computer en kan ik dit nu ook verwijderen? Over die wachtwoorden, omdat mijn wachtwoorden niet op de computer wil hebben, heb ze allemaal in een map op een usb stick. De Soft Maker heb ik verwijderd en daarna nog schoonmaakprogramma's gedraaid om de laatste resten kwijt te raken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan overal bij? mooi zo - je kan verder!

 

Office kan je dan gewoon verwijderen

2 minuten geleden, alfa10 zei:

Over die wachtwoorden, omdat mijn wachtwoorden niet op de computer wil hebben, heb ze allemaal in een map op een usb stick.

Je hebt ze 'in een map' ?  Zelf heb ik die gewoon in een tekstbestand staan met een stevig wachtwoord op.

Als jij ook zo doet, heb je geen stick ervoor meer nodig en heb je ze altijd op je systeem. Nu ja: ieder doet het zoals hij/zij het best vindt natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.