Ga naar inhoud

Pc heeft vreemde manieren


Greg

Aanbevolen berichten

Hallo allen

 

Eerst en vooral Mijn systeem:

I7 8700k niet overclocked. 

2x8 GB corsair geheugen 3000mhz(dus ook geclockt naar dat aantal MHz) 

Msi 1080ti (niet overclocked) 

Msi z370 gaming pro carbon

Nzxt x52 waterkoeling

Corsair RM750i voeding

6x LL120 fans (gekoppeld aan commander pro) 

4x ledstrip corsair

1x 2tb HDD

1x Samsung Evo 850 250gb ssd

1x Samsung 960 Evo M. 2 500gb 

 

Momenteel zit ik met de handen in het haar met mijn pc. (gpu, geheugen, cpu, moederbord ?) 

 

 

Het probleem doet zich voor bij gamen. 

 

Een spel starten vanuit steam duurt om te beginnen een minuut(meteen in taakbeheer reageert niet) cpu en geheugen blijven ook op 0%staan tot hij plots in werking schiet. 

 

Maar dan, een resolutie aan passen of het beeld op een ander scherm toveren kost ook alweer tijd(alweer reageert niet in taakbeheer) 

Zelfs van full-screen naar gewoon verkleind beeld gaat in haperingen en zelfs groene strepen en dergelijke tonen (heel eigenaardig) 

 

Speel ik een game los van steam, bvb escape from tarkov of call of duty of een ander game gaat alles prima (geen haperingen, geen stuttering)

 

Voordien was er bij call of duty constant crashes en zelfs mijn videokaart die gewoonweg uitvalt en een pc reboot vroeg(nog nooit meegemaakt) 

 

 

Ik werk met 2 monitoren(1440p 144hz 27“ en 32" 4k 60hz) en af en toe nog een tv(43" 4k hdr) voor racegames. 

 

Indien ik  eens mijn tv aansluit dan kan ik op mijn andere schermen geen full-screen YouTube meer kiezen of dat beeldscherm valt gewoon uit tot ik 1 monitor loskoppel van de gpu. 

 

Een racegame spelen op de Tv geeft stuttering op zeer regelmatige basis(elke 30 seconden toch wel zeker 4 seconden).Fps blijft wel stabiel op 100+

 

Temperaturen zijn allemaal goed.(cpu rond de 50,gpu rond de 70 beide stressed) 

 

Malware software gedraaid

Windows geheugencontrole geeft geen fouten

In windows memtest geeft wel een melding. 

Iets in de zin van stuck address test. 

Gpu benchmark een uur laten draaien geeft geen problemen. 

Cpu stresstest ook allemaal prima. 

Volgens icue verbruik ik een 450w stressed 

 

Nu was ik bvb wreck fest aan het spelen, nadat ik alt tab deed versprong het spel naar mijn ander scherm ongevraagd, terugzetten was zwart scherm en spel start zichzelf constant opnieuw op, spel afsluiten en opnieuw opstarten vanuit steam ging ook niet meer. Alweer reageert niet. 

 

PC rebooten en het werkt weer prima. 

 

Aan wat zou dit kunnen liggen? Fresh Windows installatie is pas anderhalve maand geleden gebeurd. 

 

Moest ik nog iets vergeten zijn hoor ik het graag :)

Alvast bedankt 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2 HD uitvoeren.

Nota: SSD kan je ook controleren.

 

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

56f809c972f84-CrystalDiskInfo.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

geheugen reeds getest met windows geheugencontrole en vind niks van probleem :(

logboeken zie ik niks speciaals wat kan duiden op een hardware fout
 

Gpumemtest gedaan= alles ok

SFC /scannow gedaan=alles ok

Hoe zou de pc kunnen/moeten reageren indien het een moederbord probleem is?
Mijn voeding is een corsair RM750i 
Wat ook soms gebeurd is dat de muis die aan de kabel ligt via usb poort plots gewoon niet meer reageert tot ik de kabel uittrek en terug instop
Het feit dat ik bij elke game de cpu en geheugen niet reageren en de fps op 1 staat voor een halve minuut maakt het echt heel raar

Link naar reactie
Delen op andere sites

De muis is dus kapot. Of toch de ontvanger.

 

Windows herkent ze niet meer en ging constant verbinden en disconnecten. Doch kon ik ze wel gebruiken :s

 

Ineens een nieuwe besteld en voorlopig mijn Logitech muis aangesloten(die werkt perfect) 

 

Ik heb ineens software gevonden die mijn m. 2 herkend en ook temperatuur toont. Daar ik dacht aan een thermal throttle. 

Maar dat is het dus ook niet. 

Al geeft de benchmark wel niet de beloofde schrijd/read snelheid aan. (en max 58 graden stressed) 

 

Gisteren viel mij overigens ook nog eens op dat ik bij het spelen van 1 game een geheugenverbruik had van 75 of 78% verbruik terwijl in taakbeheer, geordend op het hoogste verbruik eerst, samengeteld maar amper 5 gig verbruik toont. 

 

Dit heb ik nog nooit meegemaakt. 

 

Heb dan ook nog de performance test software van passmark laten draaien en ook hier geen enkele fout te vinden. 

 

Toch blijft steam traag(reageert niet) opstarten en werkt pas na 30 seconden. Alsook elke game vanuit steam reageert niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

 

Farbar Recovery Scan Tool Link


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FRST64.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.