Ga naar inhoud

Pc heeft vreemde manieren


Greg

Aanbevolen berichten

goeiemiddag

Alles zit goed vast :)


Hierbij nog een screenshot met als vraag het geheugen:


Linkerkant is totaal wat ik draaien heb op dit ogenblik en dus verbruik terwijl rechts 7 giga meer verbruik geeft
Ik heb wel geen flauw idee waar die 7 extra gig naartoe is 
 

Kreeg net een melding van uplay dat er onvoldoende geheugen vrij is en dus mindere prestaties gaan leveren,resultaat boel begint weer te schokken 

 

Hoofdzakelijk wanneer ik een livestream op het 2de scherm heb openstaan en een game op m'n andere monitor speel
Ondanks het Vram gebruik van amper 3gb van de 11gb snap ik er niks meer van 

geheugen.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit was gisteren met deze pagina open en 1 video game draaiend
Deze foto nu is enkel de video game zonder iets van chrome open 

Ook weer stuttering aan de hand ondanks alles binnen de normen 
gister avond ging het nog vlekkeloos na een uur stotter

 

Discord is actief alsook corsair Icue (achtergrond) en steam op achtergrond
Verder zie ik bij details dat svchost een hoger verbruik heeft alsook msmpeng.exe
Nochtans staat automatische updates uitgeschakeld en alles errond dat ik dus zelf moet gaan uitvoeren om te zoeken naar nieuwe updates van windows
 

cpu.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Watchdog2 neemt maar liefst 70% van de processor vermogen af.

Daar bovenop nog eens 3 GB geheugen

 

Dus is uw processor 97% bezig en dus moet het ook warm worden.

81% van uw geheugen wordt in beslag genomen wat heel veel is.

Zeker in uw geval met maar liefst 16 GB geheugen

 

Als dan bekijkt dat je zonder de games nog altijd 23% van de geheugen in beslag neemt dan ben je met veel te veel gelijktijdig bezig ofwel laat je veel te veel programma opstarten bij opstart van pc.

 

Kijk ook of Windows update vraagt om te updaten.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is net dat dat ik niet begrijp waar al het overige gebruik naartoe gaat,het staat gesorteerd volgens het grootste verbruik eerst en zo aflopend 
Opstartende programma's heb ik beperkt waardoor hij opstart in 15 tot 25 seconden(bootracer app)

vooral het geheugen snap ik zeker niet als het spel maar 3gb neemt waar die andere 10 dan naartoe gaan

Zo heb ik op dit eigenste ogenblik dus enkel chrome openstaan en discord en wat kleine apps op de achtergrond(icue,DFX(audio versterker) en samsung magician)
Volgens het tab  gebruikers heb ik 1.2 gb verbruik over alles samengeteld maar in prestaties zit ik aan 6.1gb 

qua hitte van de cpu zit ik goed,gemiddeld 50 graden stressed 

windows updates zijn er niet :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samsung Magician heeft totaal niks te maken met warmte.

Ik zou die verwijderen.

Ook Cosair software is ook niet nodig als dat voor waterkoeling is.

Ik zou het verwijderen want ik heb ook waterkoeling maar software is absoluut niet nodig.

Het zijn dikwijls die programma die meer slecht dan goed doen.

Bootracer vertraagd uw systeem: weg ermee want je bent er niks mee.

Ieder moederbord start op zijn manier en of dat nu 20 seconde of 30 seconde: een mens gaat daar niet van dood.

 

Laat alleen software opstarten die echt nodig zijn.

 

Als je uw pc opstart en dan meteen taakbeheer gaan en even wachten en als je meer dan 1% processor verbruikt hebt dan heb je teveel programma op achtergrond.

Je moet niet op Chrome klikken: nee: niks doen en dan moet je 1% hebben.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.