Ga naar inhoud

Chromecast lukt met smartphone maar niet met Laptop


v4-lover

Aanbevolen berichten

Hallo?

Blijkbaar poepsimpel maar het lukt niet .

Hieronder de handleiding.

1. is OK

2. Ik heb maar 1 netwerk hier thuis.

Ik zie duidelijk de chromecast onderaan rechts op mijn laptop staan bij verbindingen.

Kan er mee verbinden ook maar dan gaat mijn WiFi verbinding uiteraard weg.

Dus ik kan verbinding maken met de Chromecast en de laptop.

3. Ik download de Google Home app maar er staat dat deze reeds aanwezig is. 

 

4. Lukt niet. Zou niet weten hoe ik die app moet openen.

Wie helpt me verder aub.

Misschien iets stoms wat ik over het hoofd zie.

 

Thx

 

 

Stap 1: Uw Chromecast-apparaat aansluiten

Sluit uw Chromecast aan op uw tv en sluit vervolgens de USB-voedingskabel aan op uw Chromecast. Sluit het andere uiteinde van de USB-voedingskabel aan op een vrije USB-poort van uw tv, OF op de meegeleverde netvoedingsadapter die u ten slotte in het stopcontact steekt. Opmerking: Gebruik alleen de meegeleverde netspanningsadapter.

Stap 2: Verbinding maken met uw Chromecast-apparaat

Controleer nogmaals of de Chromecast en het gebruikte mobiele apparaat of de gebruikte tablet of laptop zijn verbonden met hetzelfde wifi-netwerk.

Stap 3: De Google Home-app downloaden

Download de Google Home-app Google Home app op uw mobiele apparaat, tablet of laptop.

Stap 4: De Chromecast instellen

Volg deze eenvoudige instructies voor het instellen van Chromecast of bekijk de onderstaande video om uw apparaat voor te bereiden op het casten.

Stap 5: Content casten

 

 

Een Chromecast of Chromecast Ultra instellen

  1. Sluit de Chromecast aan
  2. Installeer de Google Home-app Google Home-app door de Google Home-app te downloaden op je Android-apparaat waarop Chromecast wordt ondersteund.
  3. Zorg ervoor dat je mobiele apparaat/tablet is verbonden met hetzelfde wifi-netwerk dat je wilt gebruiken om je Chromecast-apparaat in te stellen.
    1. Als je een Chromecast Ultra instelt, kun je er ook voor kiezen deze rechtstreeks met je netwerk te verbinden via een Ethernet-kabel.
  4. Open de Google Home-app Google Home-app.
  5. Volg de stappen.

    1. Doe het volgende als je geen stappen voor het instellen van de Chromecast ziet:
      1. Tik linksboven in het startscherm van de Google Home-app op Toevoegen IryG_bi8kLTD0uguoi082cn1GiBqsvxXK_1uytdb ugLkII9LIMUgvXFf-IXgYyZ4PJQZEWtLe8F6_SaWApparaat instellen ugLkII9LIMUgvXFf-IXgYyZ4PJQZEWtLe8F6_SaW Nieuwe apparaten instellen.
      2. Volg de resterende stappen.
  6. Het instellen is voltooid. Je bent klaar. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk (te laat) dat ik hier dezelfde link gegeven heb, die Stegisoft hierboven al vermeld heeft.

 

Maar met Chrome als browser zou het vlekkeloos moeten werken.

 

Uit die webpagina:

 

Quote

 

Om een tabblad te casten, moet je Chrome op je pc openen en naar de website navigeren die je op je tv wilt weergeven. Klik op het menu met de drie verticale stippen en kies Casten...

Er verschijnt dan een klein venster met daarin een lijst met alle beschikbare apparaten die ondersteuning voor casting bieden, zoals bijvoorbeeld een Chromecast of een Google Home smart speaker.

Selecteer nog even geen apparaat, maak klik eerst op het omlaagwijzende pijltje dat bovenaan staat. Nu kun je de bron selecteren. Kies Tabblad casten en selecteer de naam van de Chromecast die je wilt gebruiken. Als er eenmaal verbinding gemaakt is, krijg je een volumebalk en de naam van het openstaande tabblad te zien.

Op je tv zal het tabblad over het volledige scherm worden weergegeven, maar meestal op een manier waarop de weergave optimaal blijft.

Je kunt nu op je pc binnen het tabblad naar andere websites navigeren of andere dingen doen. Alles wordt meteen live naar je tv gestuurd. Als je het tabblad sluit, wordt het gestaakt. Je kunt ook het tabblad open laten staan en op het Chromecast icoon naast de adresbalk drukken en in het venster dat verschijnt het casten stopzetten.

 

 

Je hoeft dus op je PC geen extra app te gaan installeren/zoeken/openen. Het moet gewoon vanuit het Chrome-menu kunnen.

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog eens duidelijk uitgelegd.

 

https://www.techbout.com/setup-chromecast-on-windows-10-computer-25102/

 

Tot punt 6 lukt het perfect maar onderstaande krijg ik niet te zien.

 

7. Once you accept the terms, the webpage will start searching for available Chromecast devices connected to your WiFi Network (See image below).

 

Volgens mij heeft het iets te maken met Android!!

Wordt deze Android ondersteund in Win 10??

Is hiervoor een oplossing?

 

 

Thx

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.