Ga naar inhoud

Malewarebytes en AdwCleaner.


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Geachten,

IK downloadde beide programma's in rubriek, om mijn PC regelmatig een onderhoudsbeurt te

geven samen met CCleaner.

 

IK zocht op het internet naar een degelijke Nederlandstalige handleiding voor beide programma's,

doch men verwijst me steeds naar een Engelstalige versie.

Hebben jullie weet van mijn probleem, en hebben jullie een oplossing ?

 

Bij mijn laatste AdwCleaner scan, klikte ik "Continue" aan, na het scannen.

Ik weet niet of ik daar goed aan deed, ik moest in elk geval zijn PC herstarten.  Het zijn dergelijke

details die soms fataal kunnen zijn.

Om die reden mijn vraag.

 

Bedankt bij voorbaat.

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik weet niet wat voor handleidingen je zoekt, voor het installeren van de programma's of wat je wel of niet moet verwijderen?

 

Uitleg Malwarebytes en AdwCleaner.

Malwarebytes werkt net als een virusscanner hij scant je pc door en kijkt of er malware of adware op je pc staat.

Dit herkent hij doordat dit in een database staat en steeds door de makers word bij gehouden zodat Malwarebytes oude en de nieuwste

malware herken en dat dan aangeeft.

Meestal kan je dat in  quarantaine plaatsen en dan ben  je er vanaf, soms word er wel eens iets verwijderd wat niet weg hoeft en dan kan je het weer terug plaatsen uit  quarantaine.

Zo werkt AdwCleaner ook alleen heeft die een nieuwe functie genaamd "Preinstalled Software" <-- klik hierop voor uitleg. Dit hoeft niet weg dus kijk die lijst eerst na voordat je die aanvinkt of in quarantaine laat plaatsen.

 

Dit was de uitleg hoe de programma's werken, zoek je een handleiding over de malware, adware enz die worden  verwijderd (wat het is voor malware of virus) die is er niet echt.

Hiervoor zou je een opleiding voor moeten volgen wat je wel en niet moet gaan verwijderen, daarom hebben we hier een  forum onderdeel Bestrijding malware & virussen: https://www.pc-helpforum.be/forum/25-bestrijding-malware-virussen/

Hier kunnen Security Helpers je helpen door middel van een stappenplan om al die items door te nemen wat wel weg moet en wat niet.

Zij hebben die opleiding gehad.

 

Ik hoop dat ik zo een beetje je vraag heb kunnen beantwoorden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.