Ga naar inhoud

Opstartmoeilijkheden


Yvan Vertongen

Aanbevolen berichten

Nee, 'k denk het niet dat dit je problemen zou oplossen: je zit blijkbaar nog met dingen van de 1903 en tegelijk van de 1909 - hoe dit gebeurd is, is me een raadsel, maar tot daar.

 

Zo'n herstelinstallatie duurt ongeveer anderhalf uur - twee uur (volgens je systeemsnelheid)

Het eerste uur, uur en een kwart haalt Windows van alles binnen en gaat het uitpakken - en tijdens die tijd kan je gewoon met je computer andere dingen doen.

Is alles klaar om overgezet te worden, dan krijg je een verwittiging, vraag tot verder gaan, heropstarten ..

Vanaf dan moet je hem laten doen, maar duurt dan maar ongeveer een half uur, drie kwartier (dat je dus zelf van je systeem moet afblijven en Windows zijn ding moet laten doen.

 

Jouw probleem is mogelijk/wellicht (schrappen wat niet past :) ) ook anders op te lossen, maar of dit binnen dat half uur, drie kwartier kan (in allerlei mogelijk door jou uit te voeren stapkes) - is maar de vraag.

Het is mijn ondervinding dat in dit geval alles sneller van de baan gaat zijn met zo'n herinstallatie èn je gaat terug een fatsoenlijke windows op je computer hebben.

 

(maar het is jouw computer, dus wil je anders te werk gaan: voor mij niet gelaten )

Link naar reactie
Delen op andere sites

twee maal ja: het is die eerste methode die ik bedoelde en je gaat op die manier géén programma's noch apps verliezen.

ps: je huidige windows staat toch wel op de C-schijf (wat meestal zo is, maar voor alle zekerheid vraag ik het je toch maar even)

 

Ik vertelde je al dat het programma eerst allerlei bestanden gaat ophalen, ze uitpakken en zo om dàn pas over te gaan tot de herinstallatie.

Als  het zover is krijg je een scherm als dit:  image.png.3f23037d443cd9fbc6424f6e4fe49d45.png

ik zei 'als dit' want het is ondertussen een tijd geleden dat ik het nog eens deed.

Hoe dan ook: als je een vraag zou krijgen als de onderste: Persoonlijke bestanden en apps behouden - dan moet je dit natuurlijk kiezen  (al kan het zijn dat je die vraag niet krijgt, dat het programma wel weet dat in jouw omstandigheden (= volgens de gegevens op jouw computer) je wel voor zo'n herinstallatie kiest.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel, 'k begon me al een beetje ongerust te maken want je weet natuurlijk nooit met computers.

maar 't is gelukt (= normaal, maar toch)  - houdt nu de eerste dagen het gedrag van je windows update in de gaten: controleer of hij dagelijks naar updates zoekt.  - maar ook dat zal wel vermoed ik.

 

Graag met je meegedacht Yvan - als er nog problemen zijn kom je maar terug :) - geniet van je (terug goed) systeem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.