Ga naar inhoud

Zwart scherm na automatische update W10 en W7


lonys

Aanbevolen berichten

ik heb een  vaste pc thuis gekregen van een vriend met kapotte harde schijf , in heb een nieuwe harde schijf geplaatst

en een volledige claen instal gedaan van W10 , na de installatie heb ik alle drivers up to date geplaatst en dan de pc zijn update's laten doen ,tijdens

de heropstart van die update's kreeg ik een zwart scherm en kreeg de pc niet meer aan de praat ook niet met herstel schijf ....

 

dus dacht ik dat er misschien sommige componenten misschien verouderd waren dus heb ik een clean instal gedaan van W7 ,

na installatie ook terug alle drivers up  to  date  gedaan , ook heb ik dan office en antivirus avg met lisensie er op gezet en zelf dan

de pc laten heropstarten  afsluiten en her starten en geen probleem meer , tot dat ik de printer installeerde , en de installatie moest her starten

kreeg ik opnieuw een zwart scher juist gelijk bij W10 dus weet ik nu niet meer wat ik moet doen ,

kan ook de pc niet starten in veilige modus of met herstelschijf

 

wie weet er raad  zit het probleem in windows of op het bios ?

 

(Titel wat duidelijker gemaakt- 'zwartscher' zal wel een typo geweest zijn vermoed ik)

 

 

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

Als je in windows 10 een zwart scherm hebt, doe je dit:

  1. druk op ctrl + alt + delete
  2. 2.kies voor taakbeheer
  3. Klik op meer details
  4. Linksboven klik je op "Bestand" en dan "Nieuwe taak uitvoeren"
  5. In dat venster typ je: explorer.exe en druk je op enter
  6. Opgelost!

Stappen voor windows 7:

  1. druk de a76281454aa82b00aa8cdf612f0fbf21.png + 9b1bda6f439b1c010c28d42eefac3ea7.png tegelijk in. 
  2. In het venster dat opent, typ je explorer.exe en druk je op fbf7246ad057341921fc73fd380e5094.png
  3. Opgelost!

Mvg,

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vrees dat het in het beschreven geval zo eenvoudig niet zal zijn (maar wél proberen natuurlijk!), het lijkt meer iets elektrisch...

kan ook een kaduke voeding zijn; gebeurt er wel wat als je de pc aanzet, en met name: hoor je de harde schijf opstarten?

zit die printer met een kabel aangesloten?

ook zwart scherm als je die kabel uittrekt?

(usb-aansluiting kan bij in- en uitpluggen makkelijk beschadigd raken en een vals contact kan je behoorlijk dwars zitten)

(kan ook dat de printer een cardreader aan boord heeft die door de pc als opstartstation wordt beschouwd)

aangepast door falstring
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.