Ga naar inhoud

Installatie win10 op win7 pc


Spirelli

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Gezien het einde van windows 7 wou ik zoals velen windows 10 pro installeren. Ik heb gekozen voor een volledig nieuwe installatie, tijdens de setup harde schijf geformatteerd en 2 nieuwe partities gemaakt. Een partitie C: voor windows en een partitie D: voor data. Alles verloopt vlekkeloos tot de pc op het einde van de installatie uit zichzelf opnieuw opstart (wat normaal is) tot er opkomt "apparaten voorbereiden" en daarna "services voorbereiden. Dan gaat het fout, het scherm knippert 2 maal met afwisseling van installatiescherm/zwart scherm, daarna blijft het scherm zwart en doet de pc niks meer. Het enige dat ik kan doen is de pc uitschakelen met de aan/uit knop. Ik heb de installatie gedaan met een boot cd gemaakt met de media creation tool alsook met USB-stick. Ook via USB gemaakt met Rufus. Niks helpt, ik eindig steeds op hetzelfde zwarte scherm. Windows 7 installeren lukt wel en ik heb nu van armoede windows 8.1 pro geinstalleerd. Voor het installeren heb ik alle niet nodige hardware verwijderd en de drivers zijn up to date. Ik heb op mijn laptop (intel core i5) dezelfde usb-stick gebruikt en deze installatie is vlekkeloos verlopen. Eerst had de pc 4Gb RAM-geheugen wat ik heb verhoogt naar 8Gb, ook dit bracht niks op. Wie weet raad?

 

speccy.thumb.jpg.0a8a4c75f40efd545d8a7e36582f7644.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, falstring zei:

ook geprobeerd om w10 over  (nu) 8.1 te zetten, ipv een schone install?

ik zie op je speccy dat er ook een usb drive is verbonden: zat die er ook in toen die w10-install mislukte?

Neen ik heb telkens een volledig nieuwe install gedaan. En gezien nu eindelijk alles terug in orde staat zoals voorheen heb ik win 10 in dual boot gezet met win 8.1 uit schrik om weer alles te verliezen en opnieuw te moeten beginnen. Ik heb dus win10 niet 'over' win8.1 proberen zetten.

De usb drive is een externe backup schijf die was niet aangesloten. Zoals ik al zei was enkel de nodige hardware (scherm, muis en toetsenbord) aangesloten.

Bedankt voor de reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.