Ga naar inhoud

Batterij icoon verdwijnt


h@rry

Aanbevolen berichten

Telkens ik de laptop heb afgesloten en opnieuw opstart is het batterij icoon verdwenen. Er bestaat een truuk om het tevoorschijn te halen, maar je moet die telkens herhalen na afsluiten en opstarten. Kan die niet permanent zichtbaar blijven aub ?

Dit is de TIJDELIJKE oplossing :

 

Batterij icoon

1. Klik op de Windows-toets + R

2. In het venster wat opent, typ Devmgmt.msc en klik Enter.

3. Je zit nu in het Apparaatbeheer. Klik op Batterij. Klik met de rechtermuisknop op Microsoft AC-adapter en kies voor Uitschakelen. Zet hem daarna weer op inschakelen.

4. Doe, onder Batterijen, hetzelfde voor de Microsoft ACPI-besturingsmethode  

Dit zou het icoon weer moeten laten verschijnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens via START naar Instellingen - Persoonlijke instellingen - Taakbalk.

Klik bij Systeembalk op de link Systeempictogrammen in- of uitschakelen.

Kijk daar eens of Stroomvoorziening AAN staat.

 

43 minuten geleden, h@rry zei:

. Klik op de Windows-toets + R

2. In het venster wat opent, typ Devmgmt.msc en klik Enter.

Het kan ook simpeler door met de rechter muisknop op START te klikken. Bekijk daar de opties maar eens in dat menu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een kleine toevoeging.

 

beschik je over de recentste drivers van de Microsoft AC-adapter  en Microsoft ACPI-besturingsmethode?

Klik er eens met de rechter muisknop op en kies Stuurprogramma bijwerken en vervolgens Automatisch naar bijgewerkte stuurprogrammasoftware zoeken.

Wat is hiervan het resultaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, droske zei:

Nog een kleine toevoeging.

 

beschik je over de recentste drivers van de Microsoft AC-adapter  en Microsoft ACPI-besturingsmethode?

Klik er eens met de rechter muisknop op en kies Stuurprogramma bijwerken en vervolgens Automatisch naar bijgewerkte stuurprogrammasoftware zoeken.

Wat is hiervan het resultaat?

Hoi, dank voor jullie reacties !

Ik heb gekeken bij "systeempictogrammen in- of uitschakelen" : STROOMVOORZIENING staat UIT, maar staat in GRIJS, kan dat daar niet aanzetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, droske zei:

Nog een kleine toevoeging.

 

beschik je over de recentste drivers van de Microsoft AC-adapter  en Microsoft ACPI-besturingsmethode?

Klik er eens met de rechter muisknop op en kies Stuurprogramma bijwerken en vervolgens Automatisch naar bijgewerkte stuurprogrammasoftware zoeken.

Wat is hiervan het resultaat?

Hoi, Microsoft AC-adapter  en Microsoft ACPI-besturingsmethode : ze waren allebei reeds bijgewerkt tot laatste update

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als u het batterijpictogram aan de taakbalk wilt toevoegen, selecteert u Start > Instellingen > Persoonlijke instellingen > Taakbalk en schuift u vervolgens omlaag naar het meldingsvak. Kies Selecteren welke pictogrammen op de taakbalk worden weergegeven, en stel de Aan/uit -knop in op Aan. Als u het batterijpictogram nog steeds niet ziet, Selecteert u verborgen pictogrammen weergeven op de taakbalk en selecteert u vervolgens het batterijpictogram.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, h@rry zei:

De tip Het kan ook simpeler door met de rechter muisknop op START te klikken. Bekijk daar de opties maar eens in dat menu

--> daar vind ik geen mogelijkheid om het batterij-icoon te laten verschijnen.

Het was een tip om naar apparaatbeheer te gaan zonder daar de opdracht  Devmgmt.msc  te moeten uitvoeren.

 

Sinds wanneer heb je dat probleem met het batterijicoon in de systeembalk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, droske zei:

Het was een tip om naar apparaatbeheer te gaan zonder daar de opdracht  Devmgmt.msc  te moeten uitvoeren.

 

Sinds wanneer heb je dat probleem met het batterijicoon in de systeembalk?

Hoi, ik schat een week of 2. Mogelijk na een Windows update. Het doet zich enkel voor wanneer ik de laptop afsluit en de volgende dag opstart. En heel dikwijls laat ik die dag en nacht in slaapstand, en dan heb ik het probleem niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.