Ga naar inhoud

uniek cellen tellen


Arnaud

Aanbevolen berichten

Hallo,

Kan mij iemand helpen met de formule in bijlage.

Op tabblad "bedrijfsresultaten" wil ik in cel D4 het aantal verkrijgen van het aantal unieke ooien uit tabblad 'registratie lammeren" van het ras "VL/VL.

Zoals je ziet komt in cel B4 reeds het aantal unieke ooi nrs, maar dus wil ik nu nog weten hoeveel van die 27 er van het ras VL/VL zijn.

Kan er iemand mijn formule verbeteren?

 

Alvast bedankt,

Arnaud

test.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo,

 

ik denk dat jullie mijn vraag verkeerd begrijpen. De uitkomst voor VL/VL moet 11 zijn.

Zoals je zal zien in tabblad "registratie lammeren" in kolom "ooi" zul je meerdere identieke nrs zien.

zie cellen

3-4-5

6-7

8-9-10

21-22

23

24-25-26

36-37

41-42

46-47

50-51-52-53

60-61

Dit zijn er dus 26 in totaal, maar eigenlijk maar 16 verschillende.

Zoals je zal zien in tabblad "bedrijfsresultaten heb ik reeds de formule in cel B4 om het aantal uniek nrs te tellen, maar nu wil ik dus nog een formule om te vinden hoeveel van deze er VL/VL zijn en hoeveel VL/FT of ZB/VL of ZB/FT

 

Groeten,

Arnaud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw initiële vraag best goed begrepen hoor, wat minder begrijpelijk was wat je precies wilde, ik ben geen schapenhouder en begrijp wellicht sommige termen iets minder goed. Maar goed de ooi is dus een moeder? en je zoekt de unieke moeders, niet de hoeveelheid dochters, die dochters geworpen hebben? dus de moeder die 3 dochters geworpen heeft wil je voor 1 laten tellen? begrijp ik je zo voldoende?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Josc1965,

 

Ik heb meerdere verschillende rassen.

Dus een moeder met 3 lammeren moet inderdaad maar voor 1 tellen, maar deze forumle heb ik reeds, zie cel B4.

Maar bijkomend wil ik nu ook weten hoeveel er van die 27 ooien van het ras VL/VL zijn, dit wil ik in cel D4

 

Groeten,

Arnaud

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.