Ga naar inhoud

uniek cellen tellen


Arnaud

Aanbevolen berichten

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Laat ik dan gelijk maar even de versie sturen waarbij ik even de verschillende ras perikelen er uit gehaald heb. nu klopt de uitkomst op de resultatenpagina wel

test(josc).xlsm

 

En mocht je de lammeren nog willen onderverdelen in ooien en rammen, dan kun je eenvoudig de formule splitten op de ooien sheet

aangepast door josc1965
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jos,

 

Nu inderdaad correct bestand.

Het resultaat moet weldegelijk berekend worden vanuit tabblad registratie lammeren, dus de combinatie met kolom A "ooi" en kolom E "ras".

Ik wil dus weten hoeveel ooien er welke kruisingen hebben gegeven, het gaat dus om de combinatie lammeren/ooien.

de formule die jij me gaf betreft enkel ooien.

 

Wat de fout betreft die je aangeeft, zie ik dit niet, zie maar naar mijn formule in cel B4, je mag de rassen wijzigen van de lammeren, het resultaat blijft 27

 

Groeten,

Arnaud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jos,

 

Inderdaad onze berichten moeten waarschijnlijk gekruist hebben, ik had je verbeterde versie nog niet ontvangen als ik bericht aan het typen was.

Dit werkt inderdaad.

Maar zou er eigenlijk geen mogelijkheid zijn om dit zonder de extra tabellen te doen in tabblad "ooien" en gewoon verder werken op de formule als cel B4 maar dan met extra filter het ras?

 

Groeten,

Arnaud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Arnoud,

 

In mijn beleving kan dat niet met een simpele formule, misschien kan het wel maar reikt mijn kennis niet zo heel ver. Wat je natuurlijk zou kunnen doen is de kolommen op het tabblad ooien verbergen, dan zie je ze niet maar behouden ze wel hun functie. Wat een andere optie zou kunnen zijn is dat je het met VBA oplost, maar daar strekt mijn kennis niet zo heel ver om dat even 1,2,3 op touw te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bakerman,

 

Dank voor de oplossing, het is dat wat ik inderdaad zocht, maar dan zonder keuze op geslacht, ik heb dus (lammering[geslacht] = $C$4) weggelaten in de formule en ik krijg het resultaat dat ik zocht.

Dank voor de medewerking.

 

Ook aan Jos,  bedankt voor de inspanning.

 

Groeten,

Arnaud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb een controle gedaan en nogthans werkt dit denk ik.

In bijlage heb ik het bestand geplaatst.

Maar wat niet mag is dat je aan een ooi, 2 verschillende rassen van lammeren toekent.

Dan zou je een verkeerd resultaat bekomen, maar in de praktijk kan dit ook niet, de lammeren van 1 ooi hebben uiteraard hetzelfde ras.

 

Groeten,

Arnaud

test2.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.