Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Aniek

asus pce-n53 wlan kaart vindt het 5ghz netwerk niet

Aanbevolen berichten

hallo,

ik ben net veranderd van provider en heb nu een modem die 5Ghz internet ondersteunt (proximus), op alle telefoons verschijnt het netwerk gewoon bij de opties, maar niet op mijn pc terwijl de kaart wel 5Ghz ondersteunt, de technicus die alles is komen installeren kon het niet oplossen, misschien hebben jullie een idee waarom dit zo is?

dank u

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je kan, in computerbeheer, apparaatbeheer, de wlan kaart eens verwijderen (rechtermuisknop)

Laptop herstarten, wlan kaart zal terug geïnstalleerd worden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    1

heb ik net gedaan, maar de de 5ghz verbinding is nog altijd niet zichtbaar, het is trouwens geen laptop, maar een desktop pc

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Bij het herstellen van deze interface wordt, in principe, de laatste driver geïnstalleerd.

- een uitwendige antenne is steeds beter dan een dongle op een usb-poort; 2.4 resp. 5 GHz gebruiken dan een afgestemde antenne (ong. 1/8 wavelength), de dongle is inferieur hieraan gezien zijn afmetingen.

-  laptop of pc maakt in deze niet veel uit.

Als je een WiFi analyzer downloadt, bv. de gratis versie van InSSIDer (https://qpdownload.com/inSSIDer/) kan je nagaan of je pc  de 5 GHz band wel degelijk kan ontvangen.

Screenshot hierbij.

Linksonder zie je de 2.4 GHz kanalen, rechtsonder (hopelijk!) de 5 GHz kanalen.  

essid.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...