Ga naar inhoud

Laptop Sony VAIO erg traag


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn laptop is al een tijdje erg traag/bijna niet meer te gebruiken waardoor deze al enige tijd aan de kant is gelegd. Ik wil deze toch graag weer gebruiken, of een nieuwe kopen. De laptop loopt veel vast en bij simpele handelingen krijg ik de melding "reageert niet''. Malwarebytes haalt er wel af en toe hetzelfde soort "ding" af. Ik weet niet zeker of het malware of een virus is wat dit trage proces veroorzaakt, of iets anders.

 

Hierbij de logjes.

 

Alvast bedankt!

Addition.txt FRST.txt

aangepast door joost89
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Zou je het logje van Malwarebytes ook willen plaatsen:

 

Start Malwarebytes klik op "Detectiehistorie", klik op "Historie".
Dubbelklik op het recentste "Scan detectie".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
5dd136f347bee-log_mbam.png
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Hoe je een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest je hier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg een foutmelding tijdens het openen van malwarebytes, rood kruis en iets met een plugin. Opnieuw installeren werd gezegd. Dat heb ik gedaan, laptop opnieuw opstarten om de installatie te voldoen(al bij al een tergend langzaam proces circa 1 uur) , en ik krijg meteen de melding dat malwarebytes niet geïnstalleerd kon worden. Ik ben het nu nogmaals aan het proberen.

aangepast door joost89
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.
  9. Doe mee met de PC Helpforum Prijsvraag en win een leuke prijs !

 

We gaan in stappen werken, als een stap niet lukt ga door met de volgende stap maar meld het wel bij het volgende antwoord.

Ik laat in Stap 2. alles van adaware verwijderen want de av is niet één van de beste dan is Defender in Windows 10 een stuk beter.

 

Stap 1.

Download mb-clean] om Malwarebytes te verwijderen.

 

Stap 2.

Weg gaan naar 5a07033868db6-shell32_271.ico_16x16.pngProgramma's en onderdelen:

  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. 14-20170420-72a17d.png. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek de volgende programma's, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • adaware antivirus
    • Java 8 Update 191 (HKLM-x32)
    • Segurazo Realtime Protection Lite
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

 

Stap 3.

63-20180328-003bd2.png
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

 

fixlist.txt

 

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dan gaan we de goede kant op, voer FRST nog eens zo uit voor verse logjes:

 


5ab37027cf10c-Screenshot-2018-3-22_gehac
 
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Zorg dat de volgende optie is aangevinkt: addition.png
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Staat de knop Next er dan is "Preinstalled Software" gevonden dat hoef je niet aan te vinken.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.