Ga naar inhoud

Partitie op oude SSD schijf na herinstalleren Windows


Robstah0

Aanbevolen berichten

Paar dagen geleden nieuwe onderdelen voor PC gekocht. Heb ook een nieuwe SSD gekocht Samsung 970 EVO.

Op deze schijf heb ik Windows 10 geïnstalleerd. Mijn oude SSD schijf waar windows opstond een Samsung 850 EVO heb ik volledig geformateerd.

 

Nu zie ik bij schijfbeheer dat mijn C schijf 0 partities heeft en mijn oude SSD schijf een partitie heeft die door het systeem is gereserveerd.

Zou Windows toch op deze oude SSD bestanden hebben geplaatst? 

Hoe kan ik dit oplossen?

 

Mvg

Naamloos.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Robstah0 zei:

Mijn oude SSD schijf waar windows opstond een Samsung 850 EVO heb ik volledig geformateerd.

Ik denk dat je enkel de voormalige C partitie op die oude SSD geformatteerd hebt en dat nadat je op de nieuwe SSD een nieuwe installatie hebt uitgevoerd zonder eerst een volledige ERASE van de oude SSD schijf uit te voeren met bv Active@KillDisk.

Het is opvallend dat er op de nieuwe SSD schijf geen door systeem gereserveerde partitie voorkomt. Die is er wel nog op de oude SSD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het makkelijkste denk ik (Droske, verbeter me als ik fout zou zitten?) is nu gewoon àl je schijven loskoppelen, alleen die nieuwe SSD er in en terug een install.

Nadien de schijven terug aankoppelen en dan kan je met de andere schijven vanuit je nieuwe SSD gewoon doen wat je wil.

(enfin: zo zou ik het doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, falstring zei:

het hangt ervan af: start die pc wel gewoon op met die nieuwe ssd?

Daar ben ik ook benieuwd naar. Daarom zou ik eens opstarten met enkel die nieuwe SSD in de pc.

Laat eens weten wat dat oplevert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.