Ga naar inhoud

Problemen schermbeveiliging


Yoyo

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb twee problemen met de schermbeveiliging.

 

1/ Wanneer ik de computer start loopt alles gesmeerd, na de ingestelde tijd treedt de schermbeveiliging in werking. Alhoewel niet met om het even welk type. Het zwarte beveiligingsscherm werkt wel, maar niet de bubbels of enige andere.

 

2/ Na enige tijd treedt de schermbeveiliging niet meer in werking. Ik heb andere tijden ingesteld, alsook voor de slaapstand, maar niets helpt. Het is moeilijk uit te maken hoe lang na het opstarten van de computer dit fenomeen optreedt. Ik kan bijvoorbeeld (nog?) niet uitmaken of het bijvoorbeeld enkel optreedt als ik met bepaalde programmas zou werken...

Soms heb ik de indruk dat als ik geen enkel programma open na de opstart, dat het de schermbeveiliging wel blijft werken, maar soms ook dan weer niet. Ik ben het testen een beetje moe. Weet iemand raad?

 

Nog dit: ik heb deze computer nog maar onlangs geleden gekocht, ik weet dus niet of dit probleem mogelijk reeds bij de aankoop in de computer zit...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yoyo,  je hebt dus de laatste versie van windows.

 

We kunnen enkele dingen proberen om dit op te lossen OF je hebt even geduld tot de nieuwe lenteupgrade uitgerold wordt en ik vermoed dat je probleem hiermee opgelost zal zijn.

Wat denk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst nog een vraagje: hoe is dit gekomen?  Ik bedoel: plots in één keer, of met kleine stapkes, of nadat je weet-ik-wat met je systeem gedaan hebt? (nieuwe dingen geprobeerd, dingen geüpdate, progs of adds geïnstalleerd), ... ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/4/2020 om 09:34, Passer zei:

Eerst nog een vraagje: hoe is dit gekomen?  Ik bedoel: plots in één keer, of met kleine stapkes,

Dit weet ik eigenlijk niet.

Ik weet bijvoorbeeld ook niet of het altijd na dezelfde tijd dat de computer is opgestart optreedt. Daarvoor moet ik veel meer gaan testen. Wat veel tijd vergt want telkens ik probeer of de schermbeveiliging gaat werken, moet ik weer wachten tot de ingestelde wachttijd verlopen is om te kijken of de schermbeveiliging aanslaat.

 

Quote

 

of nadat je weet-ik-wat met je systeem gedaan hebt? (nieuwe dingen geprobeerd, dingen geüpdate, progs of adds geïnstalleerd), ... ??

Wel, ik heb hier nu precies dezelfde programmas op staan als bij mijn vorige computer (windows 7) en daar trad het probleem gedurende 10 jaar niet op.

Nieuwe dingen geprobeerd heb ik niet gedaan. Ben geen prutser in de computer... Ken daar te weinig voor.

Ik zie wel dat er twee zogenaamde plug ins zijn ingeschakeld.

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Yoyo zei:

moet ik weer wachten tot de ingestelde wachttijd verlopen is

zet die dan toch gewoon op vb één minuut ?

 

20 uren geleden, Yoyo zei:

als bij mijn vorige computer

tja, je kan twee wagens ook niet altijd met mekaar vergelijken hé (nu ja: vergelijken kan altijd natuurlijk :) ) maar wat ik bedoel: je vergelijkt hier twee heel andere systemen met andere hardware en ander (versies) van software.

 

20 uren geleden, Yoyo zei:

Ik zie wel dat er twee zogenaamde plug ins zijn ingeschakeld.

verklaar even?

 

Enne.. is die schermbeveiliging zò belangrijk voor jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.