Ga naar inhoud

Uitgestelde mail?


MarjanB

Aanbevolen berichten

@Passer In sommige e-mailprogramma's kun je aangeven dat een bepaalde mail niet direct verzonden mag worden, maar pas na een uur of na een paar dagen. Datum en tijdstip van verzenden kun je dan zelf aangeven.

Stel je favoriete nichtje is over 3 dagen jarig. Meestal vergeet je alle verjaardagen, maar op dit moment denk je er toevallig aan. Om die verjaardag niet te vergeten maak je nu alvast een felicitatie e-mail aan en je geeft aan dat hij pas over 3 dagen verzonden mag worden.

Meer info daarover vind je hier: https://www.webwijzer.nl/e-mail/e-mail-later-verzenden.html

 

@MarjanB Ik betwijfel of je aan een e-mail kunt zien dat hij al (dagen) eerder is opgesteld en dat de bezorging is uitgesteld. Als je dat al zou kunnen zien, dan zou dat (vermoed ik) te zien moeten zijn in de Bron van het bericht. Maar naar mijn weten staat in de bron niet wanneer een bericht is opgesteld, maar enkel wanneer het bericht is verzonden.

Ik heb zojuist in Gmail als test een bericht naar mijzelf opgesteld. En ik heb opgegeven dat het bericht pas over een uur verzonden mag worden.

Er wordt dan een label Gepland aangemaakt:

image.thumb.png.01b9f07e2fd072b1b142e843d29098e5.png

Zodra die mail bezorgd is, zal ik kijken in de bron van het bericht, maar ik denk niet dat daar in zal staan dat dit bericht een uur voor verzending al is aangemaakt.

Ik ben benieuwd of er toch een mogelijkheid is om te achterhalen of een ontvangen bericht al (veel) eerder is aangemaakt. Ik ken die mogelijkheid zelf niet, maar dat zegt natuurlijk niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mail die ik met 1 uur uitstel naar mezelf verstuurd had, kwam netjes binnen om 22:49 uur. Precies zoals ik dat had ingesteld.

In de header van het bericht staat alleen hoe laat (22:49 uur) het bericht verzonden werd. Dus niet dat ik het bericht al een uur eerder had opgesteld en klaar had gezet om een uur later te verzenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het niet achterhalen, maar ik ben bepaald geen expert.

Klik eens op de volgende link: https://www.dezaak.nl/1553/stel-zelf-het-tijdstip-in-waarop-outlook-e-mail-verzendt.htm

Dat artikel gaat over het uitgesteld verzenden met Outlook (onderdeel van Microsoft Office) en daarin staat:

Mensen gebruiken deze mogelijkheid ook weleens om mail 'heel laat' te versturen. Besef dat op de achtergrond nog precies is te zien wanneer de mail is gemaakt. Dus om een manager te imponeren, zult u iets anders moeten verzinnen.

 

Helaas vermeldt de auteur van dat artikel niet hoe en waar je op de achtergrond kunt zien wanneer een mail is gemaakt. Je schijnt het dus te kunnen zien in Outlook, maar hoe en waar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.