Ga naar inhoud

Desktopspringers


64anToon

Aanbevolen berichten

64anToon,

 

welkom op PCH

 

je eerst probleem doet me spontaan aan mal- of spyware denken. Wat voor beveiliging heb jij op je PC ( EN: wordt die geregeld bijgehouden, geüpdate?)

 

Wat je verloren bestanden betreft al eerst dit:

Het principe is: het programma downloaden en het installeren op een ànder medium dan je verloren data staan. Vb. op een andere partitie/schijf/usb of CDrom.
GEBRUIK ONDERTUSSEN DE BETROFFEN SCHIJF ZO WEINIG MOGELIJK! Want al wat je op die schijf nog doet (buiten lezen) kan verwijderde bestanden overschrijven!
o ja: de bestanden die je herstelt ook niet naar de betroffen schijf/partitie laten terugzetten, maar ook weer naar een ander schijf/partitie/medium

 

enne: waar staan je bestanden (interne schijf/partitie, .. ?) en waardoor werden ze overschreven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Avira Free Security.

Laatste update vandaag 09.40 uur.

Het gebeurt, gelukkig, niet bij alle mappen.

 

De map stond op een interne schijf (E).

Installaties gebeuren op de C schijf.

Toen ik de map wou verplaatsen naar een andere locatie op een andere schijf moet er iets gebeurd zijn dat ik niet weet. De inhoud stond niet op de nieuwe plaats en de originele was leeg. Heb ik ergens op gedrukt ?

Heb het programma 'restore-it' een scan laten maken waar al de foto's in de verloren map werden gevonden.

Het gaat er nu om te weten wat de oorzaak was van het verdwijnen.

De map en de foto's er in hadden ook een andere benaming gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Avira is goed, maar beschermt niet volledig tegen mal- en spyware (wel tegen virussen natuurlijk)

Het is ook niet zeker dat ik het goed voor heb als ik denk aan die dingen, 't kan ook aan andere zaken liggen.
(Gebeurt het meestal bij dezelfde mapen? in dat geval: at je bv eens kan proberen: zo'n map kopiëren naar een andere plaats/schijf, dan de oorspronkelijke map wissen en de gekopiëerde map op de oorspronkelijke plaats zetten. Soms helpt zo iets - en omdat je een ervaring hebt met het kwijtspelen van bestanden zei ik ook: 'zo'n map kopiêren naar' en niet 'verplaatsen naar': moest het kopiëren mislukken, dan heb je nog altijd je oorspronkelijke map :) )

 

Begrijp ik je goed dat je nu alles terug hebt wat je terug wilde?

Maar wat de oorzaak van het verdwijnen was, daar heb ik het raden naar en verder dan 'er zal dus iets foutgelopen zijn' raak ik van hieruit ook niet - maar met zo'n antwoord ben je natuurlijk niets.

Enne: die map zat wellicht ook niet in de prullenbak?

 

Maareuh... "De map en de foto's er in hadden ook een andere benaming gekregen."  dàt zou wel eens op iets anders kunnen wijzen (en dan denk ik toch weer aan spy- of malware (*)

Weet je nog wat voor namen het waren?

 

 

(*) in jouw geval zou ik hier op het forum er toch maar eens een controle van laten doen...  Vertel maar als je het wenst, dan zet ik wel wegwijzertjes

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wellicht valt het mee, met die 'verloren' bestanden...

je hebt niet gekopieerd en pas verwijderd op de oude locatie na controle of het goed was overgekomen, dus.

de verplaatsactie heeft kennelijk wél plaatsgehad, want de map is op de oude locatie verdwenen.

het kan heel goed dat de map is terechtgekomen in een andere map.... is mij ook wel eens gebeurd....

dus ga eens op zoek met een van de bestandsnamen die je kennelijk nog wel kent (want anders weet je niet dat de namen veranderden)

open verkenner, ga staan op deze computer en start een zoekactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verplaatsen van de map naar een andere schijf verandert niets. De map gaat open, opent de foto's tot nr 13 en springt dan naar de desktop. Proberen op deze korte tijd nr 13 te verwijderen gaat ook niet want er komt geen reactie op mijn commando.

 

Nee, ik heb niet alles terug. Ik heb een scan laten doen door recover-it en die wijzen de map als gevonden aan. Ik kan dit programma aankopen maar wou eerst weten of er nog andere programma's zijn.

Om het plaatje te vervolledigen omtrent deze foto's.

De originelen foto's zijn ingescande dia's in de map 'Ingescande dia's' ondergebracht in een ondermap 'Doorheen Hongarije'.

Wanneer ik deze dia's gekuist en bewerkt heb plaats ik die in een ondermap van een map 'Hongarije' die in de hoofdmap 'Reizen' staat.

Daar komen dus nog andere mappen in die iets weergeven uit Hongarije.

Waarom een andere naam voor foto's en map ?

Maar ik heb andere namen aan de foto's en de mappen gegeven omdat ik heb vastgesteld dat Picasa deze mappen dan terug aanneemt. Zodoende kan ik daar de volgorde veranderen en dan naar hun definitieve plaats brengen. De dia's die zijn ingescand dragen ook allemaal dezelfde naam : img.205.tif. Alleen het cijfer loopt op.

De map die nu verdwenen is noemde eerst 'Onderweg' en nu dus 'Doorheen Hongarije'.

Deze map zat ook niet in de prullenbak. Ik moet tijdens het 'kopiëren' van de map en het naar de nieuwe map gaan ergens een toets hebben aangeraakt zodat die de map liet verdwijnen.

Ik had gehoopt via het forum te weten te komen of dat kan.

Het forum mag alleszins een controle doen.

Hou er rekening mee dat ik niet zo'n grote PC kenner ben. Ik doe praktisch alleen fotobewerkingen op de PC.

Ik ben niet op een sociaal netwerk en heb ook geen Word of ander programma.

Als je 74 bent gaat het soms alles wat te technisch en te vlug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, 64anToon zei:

De map die nu verdwenen is noemde eerst 'Onderweg' en nu dus 'Doorheen Hongarije'.

Dit begrijp ik niet goed: Je had dus een map Onderweg en die heet plots Doorheen Hongarije ?

maar de foto's van Doorheen Hongarije zijn eigenlijk gewoon de foto's van Onderweg?    Euh... als dit klopt: kan je dan niet gewoon de map terug hernoemen naar Onderweg?

1 uur terug, 64anToon zei:

Ik had gehoopt via het forum te weten te komen of dat kan.

OF het kan? tja: als het gebeurde, dan kon het ook hé?

of bedoel je HOE dat kwam?

 

Maar goed: je mist dus toch nog foto's en die zou je willen terughalen?  (indien zo, dan geef ik je wel enkele middeltjes door - maar belangrijk dus: doe niets met die schijf/partitie vooraleer jij je foto's probeerde terug te halen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foto's die eerst in de map 'Onderweg' zaten in de map 'Scans' zijn hernoemd naar 'Doorheen Hongarije'.

Dan wordt die map 'Onderweg' naar een andere locatie gekopiëerd en krijgt de map ook deze naam 'Doorheen Hongarije'.

Dus op het moment van het verplaatsen was het nog 'Onderweg'. Ik zal het niet goed geschreven hebben.

Of dat KAN is de vraag of men op een toets kan drukken dat de map weg is. En dan heb ik het niet over de 'delete' toets want dan weet je dat het weg is. Zijn er nog andere combinaties dat zoiets kan gebeuren ? Als je DAT weet, en ik dus niet, weet je ook HOE het komt.

Alvast bedankt voor uw geduld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, 64anToon zei:

Als je DAT weet, en ik dus niet, weet je ook HOE het komt.

Je kan de prullenbak 'bypassen' bij het verwijderen van een bestand of map: als je delete met je delete-knop, maar tegelijk ook op shift drukt,

dan worden die map / dat bestand gewoon verwijderd, maar ze komen NIET in de prullenbak terecht.

 

Maar dan moet je dus wel twee toetsen tegelijk ingedrukt houden...

 

o ja: je kan ook ergens instellen dat je bij het verwijderen altijd alles rechtstreeks verwijdert, zonder dus de prullenbak te gebruiken, maar daarvoor moet je speciaal naar de instellingen in je verkenner gaan. da's nog een langere weg.

(als je dus dit zou ingesteld hebben, dan zou dit voor àlle verwijderopdrachten het geval zijn, maar ik vermoed dat je het dan al wel lang zou ondervonden hebben bij andere verwijderopdrachten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.