Ga naar inhoud

Pc scherm heeft het begeven vrees ik


reddevel

Aanbevolen berichten

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nadat ik je Speccy log heb ingekeken, durf ik absoluut niet met zekerheid te zeggen dat je videokaart stuk is. Gezien de slechte staat van je systeemschijf is de kans reëel dat je systeem (Windows) en meer bepaald de videodriver beschadigd is.

Ik vind het advies van porrelaar uitstekend en zeer duidelijk beschreven.

Van zodra je de inhoud van die SAMSUNG schijf naar een externe hdd gekopieerd hebt en tijdelijk je beschadigde Seagate systeemschijf hebt afgekoppeld kun je perfect een schone installatie op die Samsung schijf uitvoeren. Je hebt er niets bij te verliezen en gaat dan ook weten hoe het gesteld is met je videokaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich een mooi plaatje. Je zou hem zo aan de muur hangen. Het lijkt een schilderij waarin 2 schildertechnieken gecombineerd zijn: de kleurvlakken van Piet Mondriaan en het pointillisme van Paul Signac:

image.thumb.png.9b380dfa25977f359347dc8412526711.png

 

De videokaart lijkt echt overleden te zijn.

Het is de vraag of je nog geld uit moet gaan geven voor een nieuwe videokaart. De pc is immers ruim 10 jaar oud.

Je zou op Marktplaats (of een vergelijkbare website) kunnen kijken naar een tweedehands videokaart, maar je weet nooit waarom iemand zijn videokaart te koop aanbiedt. Had de aanbieder een duurdere/sterkere videokaart gekocht, terwijl de oude nog goed was, dan kun je geluk hebben. Maar voor hetzelfde geld is de aangeboden videokaart niet in orde.

Een nieuwe videokaart (qua prestaties vergelijkbaar met of iets beter dan de jouwe) koop je vanaf circa 40 euro

Hier een lijst, gesorteerd op Prijs (oplopend): https://tweakers.net/videokaarten/vergelijken/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouT4SIFqcmeQHW6hjpKBYnpqcGZValKVqYGtQA

 

Vaak zijn de goedkoopste kaarten niet meer te krijgen. Of ze hebben slechts 1 aansluitmogelijkheid, bijv. alleen DVI-I. En dan moet jouw monitor net die aansluiting hebben.

Een mogelijkheid is deze kaart, de Sapphire Radeon HD6450 1GB DDR3: https://tweakers.net/pricewatch/281763/sapphire-hd-6450-1gb-ddr3.html

Maar ja, inclusief verzendkosten ben je dan toch snel zo'n 50 euro kwijt. Moet je dat doen voor een 10 jaar oude pc? Die beslissing laat ik aan jou over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tweedehands videokaart ga ik niet riskeren want het is zoals je schrijft waarom word deze weggedaan, een nieuwe vind ik niet meer de moeite ook hier weet je niet wat het volgende onderdeel gaat zijn dat het begeeft dus zal een pc worden voor het containerpark vrees ik, HD verwijderen en weg kieperen dus maar toch bedankt voor de uiteenzetting hier mag dus volgens mij een slotje op en nogmaals iedereen bedankt voor reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.