Ga naar inhoud

Poorten van router openen naar PC


Ilv

Aanbevolen berichten

Hoi, 

heb een probleempje.

Ik zou poorten 41300 tot 41309 moeten kunnen openzetten vanaf de router naar mijn pc, maar wat ik ook probeer, het lukt me niet...

 

Wil wel even meegeven dat ik een pc-leek ben en dus enkel de basis ken.

Laptop is Lenovo met Windows10 op (net nieuw)

En router is die zwarte (oude) van telenet met de lampjes bovenop.

 

Als er mij iemand door het proces zou kunnen leiden in "jan en jippekes" taal (dus heel simplistisch) zou ik u een heel dankbaar persoon zijn.

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, p38cyq zei:

Kan je, via Mijn Telenet, naar je Modem gaan?

Als je daarin slaagt kunnen we verder. 

ja, dat lukt en daar kan ik ze openzetten, maar nazicht nadien geeft aan dat ze niet geopend zijn "closed".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je kan in onderstaand configuratiescherm.

 

Het is uiteraard van belang dat je ze openzet voor het bedoelde IP-adres (linker kolom), met het correcte protocol (TCP of UDP)

 

En zoals @stegisoft al zei, waarom moet je die poorten openzetten? Waarschijnlijk voor de een of andere game?

 

En in welk nazicht lees je "closed"? Toch niet op de Telenet modem als ze daar opengezet werden?

 

 

ip4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ilv

 

Gelieve geen Word documenten als bijlage te posten. Wij kunnen niet weten of ze veilig zijn.

Plaats hetgeen de helpers vragen als tekst of als afbeelding in je antwoorden. Dank u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, stegisoft zei:

Waarom wil je poorten 41300 tot 41309 open zetten?

Poorten open zetten doe je alleen als het echt moet.

Gelieve op de vraag van stegisoft een duidelijk en correct antwoord te geven. Het is van groot belang voor de voortzetting van dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.