Ga naar inhoud

Windows Life Mail


e mail

Aanbevolen berichten

Dag, 

Ik krijg ook een meldingsvenster dat iets ontbreekt  nl. :      rtl120.bpl

 

Wat dient er te gebeuren?

Ik kan mailen via Proximus  mail maar via mijn mobiele modem  Vodafoon  wifi.

Als ik die uitschakel en terug mijn internet via de huismodem  inschakel wordt de verbinding met Inet verbroken.

Dus ik veronderstel dat het probleem dan toch zit in het beeld van de servers waar  het paswoord ontbreekt of niet ?

Knipsel.MHTc.MHT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben nog geen stap verder.

Ik kan mails sturen via de account van mijn echtgenote en niet via de mijne want daar blijft hij mij vragen naar een paswoord op die server.

Nu WLM niet meer ondersteund wordt  en u heeft mij aangeraden een ander mailprogramma te kiezen  is het dan niet beter WLM te verwijderen ?

 

aanmelden skynet.MHT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de afbeelding die jij hierboven plaatste (ik heb alleen je e-mailadres, bovenaan in de blauwe balk, onzichtbaar gemaakt):

image.png.b71b7027ec28c3fcf5b572c26281c57a.png

Ik meen te zien waar jij de fout in gaat. Achter Gebruikersnaam moet je niet je voornaam invullen, maar je volledige e-mailadres van je account bij Skynet. Bijvoorbeeld: janklaassen@skynet.be

Daarna vul je het bijbehorende wachtwoord in.

Je laat het vinkje staan voor 'Wachtwoord onthouden'. En tenslotte klik je op de knop OK.

 

Zelf gebruik ik Windows Live Mail al jaren niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als ik @porrelaar mag aanvullen : hierboven had ik al uitgelegd hoe je, via je 2e gsm, een nieuw wachtwoord kan instellen.

Dit nieuwe ww invoeren op je aanmeldingsscherm in WLM en niet vergeten aan te passen op de 2e gsm.

 

Gezien je WLM hersteld hebt kan je dit nog even gebruiken, maar inderdaad ik zou toch ook - met de tijd - een recenter programma gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo 10-5-2020   14.02

Hallo,

Alvast bedankt voor de vele hulp maar situatie blijft hetzelfde.

De beelden , welke in meegeef, zij beelden uit het mailprogramma Windows Life Mail.

Misschien ontstaat daardoor  een misverstand.

Want van zodra ik inlog in WLM verbreekt mijn Internet verbinding na enkele minuten.

Dit is nu niet het geval omdat ik mijn mobiele modem gebruik.   Of zit de fout er in dat ik , wanneer ik de gegevens  invul dat dit niet via de modem gaat maar via de mobiele ?

Misschien vergis ik mij maar is het mogelijk deze hele toestand enkel door dat mail programma ontstaat en het misschien beter is dat te verwijderen ?

IK heb daar zopas nog even getracht met de aanbevelingen  om mijn gebruikersnaam (voor de configuratie van mijn 

e-mailadres )  in te vullen en ik krijg enkel onderaan in de taakbalk de vermelding "verifiëren en/of  fout " en verder gebeurt er niets buiten dat ik midden op mijn scherm dat venster terug krijg om de gegevens  in te vullen.

 

Knipsel.JPG

Knipsel.JPG bis.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ma 11-5-2020  11.22

 

Hallo,

Na veel proberen en herbeginnen  en zonder resultaat, en ik verneem dat WLM  sedert 2017 ,iet meer wordt ondersteund , heb ik besloten dit mailprogramma te verwijderen.

Dit lijkt mij uiteraard de beste oplossing en een ander mailprogramma te gebruiken.

 

Bij deze wens ik iedereen die mij hierbij heeft geholpen van ganse harte te bedanken voor de geduldige medewerking en geboden hulp. 👍👍

 

Hoe kan ik her afsluiten en een positief vermelding geven aan uw medewerkers ?

Ik hoop uiteraard , bij eventuele problemen nog verder beroep te mogen doen op uw medewerking en hulp.

 

M.vr.gr.

Jean Paul

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

forumlid p38cyq schreef al eerder: Ga naar : https://www.proximus.be/login/nl/webmail.html (Proximus kun je zien als de nieuwe naam voor Skynet)

Probeer daar in te loggen met je volledige e-mailadres plus het bijbehorende wachtwoord van je Skynet account.

Als dat lukt, dan kun je in ieder geval je mails lezen via webmail.

 

Als dat niet lukt, dan zal het ook niet lukken om dat e-mailaccount van Skynet op te nemen in een ander e-mailprogramma zoals bijvoorbeeld Outlook (van Microsoft Office) of Thunderbird.

 

Pas wanneer het lukt om in te loggen op webmail van Skynet, kun je je e-mailaccount van Skynet opnemen in een e-mailprogramma zoals Thunderbird.

En wanneer je dat gaat doen, dan moet je diverse zaken correct invullen. Wat je moet invullen, wordt vermeld op deze website: https://www.webmailinloggen.be/skynet/#mail-instellen-pop3

Lees a.ub. alles door wat op die pagina staat.

 

In de laatste afbeelding die jij geplaatst hebt, staan een paar dingen fout ingevuld.

Je kiest blijkbaar voor POP3, dan moet volgens die website achter Inkomende e-mail (POP3) tegenwoordig niet pop.skynet.be staan, maar pop.proximus.be

Achter Uitgaande e-mail mag inderdaad relay.skynet.be staan. Dat is goed.

Achter e-mailgebruikersnaam heb je @SKYNET ingevuld. Dat is fout. Daar moet jij je volledige e-mailadres invullen, bijvoorbeeld janklaassen@skynet.be

 

Ik zou WLM nog niet verwijderen. Eerst ervoor zorgen dat je kunt inloggen én je mail kunt lezen via webmail van Skynet/Proximus.

Daarna een ander e-mailprogramma downloaden en installeren, bijvoorbeeld Thunderbird.

Dan ervoor zorgen dat Thunderbird goed werkt.

Indien mogelijk de mail en de contactpersonen die nu in WLM zit, overbrengen naar Thunderbird.

Pas als dat allemaal goed gelukt is, zou ik WLM gaan verwijderen.

 

Ik ben zelf 7 jaar geleden overgestapt van WLM naar Thunderbird en dat vond ik toen echt niet zo eenvoudig. Het heeft me wat hoofdbrekens gekost om mijn mail en contactpersonen over te zetten van WLM naar Thunderbird. Daar was ik toch wel een paar uur mee bezig, want het lukte niet direct perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zit het hem juist. Ik haal het reeds aan in het begin, het is juist DAT paswoord dat ik niet meer weet.

Want het is altijd dat zelfde venster dat terugkeert met de vraag van dat paswoord : 8 tekens.

 

Dat mailadres kan ik aanpassen maar het is dat paswoord.

 

Knipsel.JPG bis.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/5/2020 om 13:38, p38cyq zei:

Ga naar : https://www.proximus.be/login/nl/webmail.html (de opvolger van Skynet).

 

Rechts naar wachtwoord vergeten, de instructies krijg je dan op de mobile binnen waar Skynet wel werkt

p38cyq gaf jou al eerder bovenstaande instructies. Had je die al opgevolgd?

----------------------------------------------

Ik heb overigens voor jou ook een andere manier om het wachtwoord te achterhalen dat bij jouw e-mailadres van skynet hoort:

Je moet daarvoor een klein programma downloaden met de naam Mail PassView.

Let op: veel antivirusprogramma's vertrouwen Mail PassView niet, en dat is logisch omdat het achterhalen van wachtwoorden voor een antivirusprogramma op een zeer gevaarlijke zaak lijkt.

Het programma Mail PassView is niet gevaarlijk, maar om het te kunnen downloaden en gebruiken, zul je tijdelijk je antivirusprogramma moeten uitschakelen.

Nadat je het antivirusprogramma hebt uitgeschakeld, ga je naar deze website: https://www.nirsoft.net/utils/mailpv.html

Scrol op die pagina een flink stuk naar beneden totdat je komt bij het onderdeel Feedback. Daar vind je de downloadlink. Klik op Download Mail PassView with install/uninstall support (mailpv_setup.exe)

 

5eb94f45a94e4-Ashampoo_Snap_2020.05.11_1

 

Download dat bestand en voer het daarna uit.

 

Let op: ik deed dat zojuist, maar van tevoren schakelde ik mijn virusscanner (Panda Dome) uit. Toen nam Windows Defender automatisch de bescherming over en die ging verhinderen dat ik Mail PassView uitvoerde. Als dat gebeurt dan moet je in het meldingsvenster van Defender eerst klikken op Meer informatie en daarna op Toch uitvoeren:

 

5eb94d7b400a9-Ashampoo_Snap_2020.05.11_1

 

Het programma werkt zeer snel wanneer het eenmaal gestart is. Dit is het resultaat op mijn computer:

5eb94de9c1f64-Ashampoo_Snap_2020.05.11_1

 

Op mijn computer heb ik twee e-mailprogramma's geïnstalleerd: Outlook 2016 (gebruik ik zeer zelden; alleen wanneer ik iemand met dat programma wil helpen) en Thunderbird.

In Outlook 2016 heb ik alleen mijn Gmail account opgenomen.

In Thunderbird staat mijn Gmail account en een oud account van Planet.nl.

 

Alle wachtwoorden vind je leesbaar terug onder het kopje Password. Natuurlijk heb ik die verborgen in mijn afbeelding, maar met de rode pijlen geef ik aan waar je de wachtwoorden terug kunt vinden.

 

Schrijf het door Mail PassView gevonden wachtwoord van je Skynet account over. Controleer nog een keer of je het wachtwoord goed hebt opgeschreven.

Daarna mag je het programma Mail PassView verwijderen.

Zet daarna direct je virusscanner weer aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.