Ga naar inhoud

Newerk uitbreiden


Aanbevolen berichten

Ik zou graag mijn netwerk thuis uitbreiden of aanpassen maar weet niet onmiddellijk wat te nemen.

Momenteel werk ik enkel met mijn b-box 3 van Proximus maar heb problemen omdat ik niet overal een goed ontvangst heb.

Zolang ik op het gelijkvloers blijf is het ontvangst nog wel goed, als ik op de kamers boven ga is het bereik al veel minder.

Ook in de tuin heb ik geen bereik. Waar we zitten in de tuin is toch zo een 15m van de modem vandaan. Ik vrees dat de b-box niet zo een ver bereik heeft aangezien de straling toch een paar muren en glazen ruiten door moet.

Dus ben ik nu aan het kijken om mijn netwerk uit te breiden/ verzwaren/ aan te passen zodat ik overal goed bereik heb. Maar met wat? Er is al zoveel op de markt en wat is er goed?

Kan ik bv op zolder een andere router zetten die veel zwaarder is dan de b-box? Of beter werken met wifi-adapters, of met power-line adapters?

bedoeling is ook dat we buiten in de tuin genoeg bereik hebben zodat we daar ook films kunnen streamen en met meer dan 1 toestel tegelijk streamen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de mogelijkheid om netwerkkabel te trekken van B-Box 3 naar boven?

Zo ja dan is access-point meer dan voldoende.

Ik heb zo'n een en dat is zeer betrouwbaar.

 

Powerline kan ook perfect met mits je geen oude gebouw hebt tenzij elektriciteitkabels recent vernieuwd zijn.

Zoiets heb ik ook en kan perfect.

 

Nota: het is in beiden geval niet noodzakelijk dat aangesloten wordt op BBox3 maar kan ook op switch zolang de kabels naar BBox3 gaat is het voldoende.

 

Een goede raad dat ik kan geven:

Niet teveel wifi toestellen plaatsen want dan maak je het nog erger.

Beter is wifi toestel zoals access-point zodanig plaatsen dat het geschikt is voor binnen en buiten.

 

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, stegisoft zei:

Heb je de mogelijkheid om netwerkkabel te trekken van B-Box 3 naar boven?

Zo ja dan is access-point meer dan voldoende.

Ik heb zo'n een en dat is zeer betrouwbaar.

 

Powerline kan ook perfect met mits je geen oude gebouw hebt tenzij elektriciteitkabels recent vernieuwd zijn.

Zoiets heb ik ook en kan perfect.

 

Nota: het is in beiden geval niet noodzakelijk dat aangesloten wordt op BBox3 maar kan ook op switch zolang de kabels naar BBox3 gaat is het voldoende.

 

Een goede raad dat ik kan geven:

Niet teveel wifi toestellen plaatsen want dan maak je het nog erger.

Beter is wifi toestel zoals access-point zodanig plaatsen dat het geschikt is voor binnen en buiten.

 

 

 

 

 

Ik heb al een netwerkkabel tot boven liggen vertrekkende van aan de b-box.

Electriciteitskabels zijn nog geen 10 jaar tijd vernieuwd dus zou geen probleem mogen zijn.

Dit gaat nog beter mee vallen dan ik gedacht had. Als ik in de tuin nog niet het gewenste ontvangst heb kan ik daar wel met een powerline werken eventueel. Daar moet enkel in de zomer goed ontvangst zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het volledig eens met @stegisoft.

 

Gezien je boven een accespoint kan plaatsen zet het dan zo dicht mogelijk tegen je tuin.

 

Kies bij voorkeur een AP met uitwendige antennes, deze zijn enigszins richtbaar, je kan je verticale straling beter richten naar waar je wilt. En een winst van enkele dBm is mooi meegenomen....

 

OIP.jpg.519637e3e51f8dcbd7cfee813685d4e2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.