Ga naar inhoud

Door het beleid van uw organisatie kunnen we deze bewerking niet voor u voltooien.


Cor-Assa

Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik heb ik Excel 2010 een aantal cellen waar email adressen in staan.

Nu is het de bedoeling dat als ik daarop klik automatisch Mozilla Thunderbird opent om een mail te versturen.

Het probleem is echter dat ik dan de melding "door het beleid van uw organisatie kunnen we deze bewerking niet voor u voltooien" krijg.

Dit doet zich niet alleen voor in Excel maar meerdere programma's.

Als ik hierop google kom ik diverse probleem meldingen tegen en die wijzen allemaal richting o.a. Outlook, die ik niet gebruik.

Het lijkt er op, gezien de adviezen, dat het probleem in het besturings systeem zit.

Weet iemand de oorzaak en een oplossing?

 

M.vr.gr.

Cor Assa

Link naar reactie
Delen op andere sites

De materie is me onbekend, maar..

 

quote:  "Emails versturen via Excel is alleen mogelijk als er ook Microsoft Office Outlook geïnstalleerd is. Wat eigenlijk logisch is omdat het beide Office programma’s zijn. Als afzender wordt je standaard email adres in Outlook gebruikt."   ( bron )

 

Ik vraag me dus af of het wel mogelijk zou zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

graag gedaan :)

 

 

Ik veronderstel dat je Thunderbird wel als standaardmailapp ingesteld is?

ALS het zou kunnen, zou je bij Exel-zelf iets moeten vinden rond standaardapps. 'k Heb zelf al gezocht, maar ik heb nog de 2013-versie en daar zit ze (voor zover ik kon zien/vinden) niet in.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas dotchiejack, dit lukt niet.

Bij mij staat Thunderbird in een andere map 'D:\Internet\Mozilla Thunderbird' heb dit dan ook aangepast maar ondanks dat blijf ik dezelfde melding houden.

Ik heb altijd wat bijzonders met mijn excel of besturingssysteem.😜

 

Gr. Cor Assa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt door het knipprogramma geen hoge resolutie, er staat wel degelijk internet r n en geen r m, het vertekend.

Kan ook niet anders want ik kopieer juist daarom altijd de lokatie en tik het dus niet in.

image.png.55b44c0a8d1c1b6e4466d366572f99b3.png

aangepast door Cor-Assa
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.