Ga naar inhoud

Sommige toetsen werken niet op toetsenbord


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Meestal kom ik hier raad vragen voor mezelf maar nu is het voor een kennis dat ik wil helpen en zelf niet zo vertrouwd is met zich te registreren of fora.

Wegens angst en de maatregelen omtrent corona help ik deze persoon telefonisch, kan dus niet veel meer zeggen over het probleem dan wat ik zelf te horen krijg.

 

Het betreft een laptop waarvan sommige toetsen van de ene dag op de andere niet meer functioneren.

Bepaalde letters komen gewoon niet meer te voorschijn (o.a. m,w,c,v,b,v), de tekens hebben we nog niet gecheckt.

Aangezien de laptop altijd in slaapstand wordt gezet raadde ik eerst aan om hem eens volledig uit te zetten en terug te laten opstarten.

Nadien (aangezien het niet opgelost was), heb ik haar het stuurprogramma laten verwijderen en de laptop opnieuw laten opstarten.

Het stuurprogramma werd opnieuw geïnstalleerd maar de letters werken nog niet.

Er zou geen water in contact gekomen zijn met de toetsen, noch zou de laptop gevallen zijn ofzo. Ook wordt de laptop wekelijks met een droge doek gereinigd.

Bij aankoop was windows 7 geïnstalleerd en later heeft ze dit laten updaten naar windows 10. Dit is wel al een hele tijd geleden, heeft dus waarschijnlijk niets te maken met het probleem.

 

Ik heb zelf nog wat gegoogled en naar mogelijke oplossingen gezocht maar vind momenteel niets meer.

Heeft er iemand van jullie een idee hoe we dit probleem zouden kunnen oplossen?

Alvast bedankt

 

 

 

aangepast door supernikje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel laptop gebruikers hebben nog een extern toetsenbord liggen van een eerdere desktop computer.

Best eerst een een extern toetsenbord aan de laptop koppelen en testen wat dat geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/5/2020 om 19:56, droske zei:

Veel laptop gebruikers hebben nog een extern toetsenbord liggen van een eerdere desktop computer.

Best eerst een een extern toetsenbord aan de laptop koppelen en testen wat dat geeft.

Dit had ik ook voorgesteld maar spijtig genoeg heeft ze geen extern toetsenbord.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/5/2020 om 19:51, supernikje zei:

heb ik haar het stuurprogramma laten verwijderen en de laptop opnieuw laten opstarten.

Welk stuurprogramma?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/5/2020 om 19:51, supernikje zei:

Meestal kom ik hier raad vragen voor mezelf maar nu is het voor een kennis dat ik wil helpen en zelf niet zo vertrouwd is met zich te registreren of fora.

Als ze in staat is om de pc zelf te laten zoeken naar "een stuurprogramma" (welk stuurprogramma?) dan moet ze zeker in staat zijn om zich op een forum te registreren en haar probleem zelf voor te leggen.

 

En inderdaad...

3 uren geleden, Leono zei:

Maar, welk stuurprogramma is dan verwijderd?

 

@supernikje

 

Ben je zeker dat je je niet voor de kar laat spannen voor een probleem dat je kennis, goed wetend, zelf heeft veroorzaakt en zich schaamt (ten onrechte trouwens) om te vertellen wat ze precies heeft gedaan.

Ook is het zo dat via via een computerprobleem oplossen haast onbegonnen werk is, dat zal u zelf ook wel begrijpen.

 

 

@supernikje

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.