Ga naar inhoud

Ik zoek een goede processor voor een goedkopere prijs.


AsjePc

Aanbevolen berichten

Hallo!

 

Ik heb hier een vrij oude slimline desktop voor me, en heb hier een SSD ingestoken om die zo weer een stukje sneller te laten gaan. Verder heb ik ook een clean install van windows gedaan, maar momenteel is hij best nog wel traag wanneer ik wat dingen tegelijk doe, en het internet kan ook sneller.

 

Ik heb net een nieuwe netwerkkaart besteld om in de pci express x1 poort te steken, maar ik ben eigenlijk nog op zoek naar een processor die in de socket van dit moederbord zou passen. Momenteel draait ie op een Intel Pentium CPU G620 (@ 2.60 GhHz). De socket daarvan zou volgens de intel website "FCLGA1155" zijn.

 

Nu heb ik het volgende probleem. Bij alternate vind ik precies niet direct de juiste socket, wat natuurlijk niet bepaald handig is. Is dit type socket gewoon oud en ga ik geen fatsoenlijke processor vinden die nog kan dienen, of zoek ik verkeerd?

 

M'n budget is liefst onder de €100 (ik weet dat dit héél laag is voor een processor), eventueel mag €150 ook. 

 

Indien er geen degelijke processoren meer beschikbaar zijn met die socket, is het het dan waard om het moederbord te veranderen? Het is wel een slimline case dus wat betreft aansluitingen gaat het wel vrij mooi moeten passen. 

In grote lijnen zijn dit de componenten:

 - Snelle SSD van +-120 GB

 - Oud optisch station

 - 1 latje van 2GB RAM (het andere is kapot gegaan bij het uit elkaar halen uit nieuwsgierigheid. Ik denk de contactjes aangeraakt te hebben, ik steek later nog betere latjes).

 - 1 netwerkkaart
 - Intel Pentium CPU G620

 

Alvast bedankt!

 

Mvg

Jonas

 

Beeldje in bijlage ter illustratie.

image.thumb.png.48bbc196aa88e36b84480c4b6591d021.png

aangepast door AsjePc
Afbeelding erbij
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, AsjePc zei:

In grote lijnen zijn dit de componenten:

 - Snelle SSD van +-120 GB

 - Oud optisch station

 - 1 latje van 2GB RAM (het andere is kapot gegaan bij het uit elkaar halen uit nieuwsgierigheid. Ik denk de contactjes aangeraakt te hebben, ik steek later nog betere latjes).

 - 1 netwerkkaart
 - Intel Pentium CPU G620

Het belangrijkste staat er niet bij...

Om welk moederbord gaat het namelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, droske zei:

Het belangrijkste staat er niet bij...

Om welk moederbord gaat het namelijk?

Hoe kijk ik dit precies na? 😐 Het gaat over een prebuilt acer computer die ik nu probeer weer sneller en operationeel te krijgen. Ik zal eens kijken of speccy me er iets over kan vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HIER (<klik) wordt o.a. weergegeven welke processoren in aanmerking komen voor dit moederbord. Je hebt die site trouwens zelf al gevonden, dat zie ik aan je laatste bericht, waar je eigenlijk een overbodige vraag stelt want die is daar toch beantwoord!

 

Ik begrijp ook niet dat je die kosten nog wil doen voor zulke computer. Dit is weggegooid geld, tenzij je het doet om u te amuseren. Hobby's mogen geld kosten hé.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Mijn excuses voor het late antwoord, ik heb precies geen notificatie per email ontvangen van uw antwoord. Nu, ik heb wel ontdekt dat er een v1 en v2 socket zijn van het type 1151. Is het type LGA 1151 dan v1, of past ook een processor met de v2 socket erin?

 

Op 17/5/2020 om 20:30, droske zei:

Dit is weggegooid geld

Bedoel je dan in de zin van "Snel ga je hem niet meer krijgen", of gewoon, je gaat er veel meer tijd (en geld?)  mee verspillen dan gewoon een nieuwe computer te kopen / bouwen?

(Tot hiertoe heb ik enkel nog maar universele onderdelen gekocht, dus ik kan nog van koers veranderen. :-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.