Ga naar inhoud

WMI provider host


Tamtam

Aanbevolen berichten

Mijn computer is sinds kort tergend traag geworden en denk niet dat het een virus is gezien een cleane dieptescan met NOD32. In taakbeheer zie ik dat WMI provider host soms met 100 % processorsnelheid gaat lopen. Waarom is dit en wat kan ik eraan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw antwoord. Ik had dit al gevonden maar slaag er niet in die "verhoogde opdrachtprompt" te openen. Lijkt me een beetje voor gevorderden. Bij een "gewone opdrachtprompt werkt tasklist /m wmiperfclass.dll  niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Tamtam zei:

... maar slaag er niet in die "verhoogde opdrachtprompt" te openen....

Probeer het eens op deze manier.

Ga naar start en typ powershell.exe in het zoekvak maar druk nog niet op enter.

Klik met rechts op het gevonden resultaat en kies dan voor uitvoeren als administrator.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze middag snel eens gekeken en zag uw antwoord. Een snel geprobeerd met  uitvoeren als administrator. Drukte daarop en zag een  WmiPrvSE.exe  dll wat de culprit zou moeten zijn. Had geen tijd en wou dit vanavond op mijn gemak doen. Nu probeer ik het opnieuw en krijg nu "run as administrator" dezelfde pagina opent (denk ik) maar wanneer ik tasklist /m wmiperfclass.dll invoer krijg ik nu het bericht no tasks are running which match that specified criteria Grrr wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet ernaar uit dat WMI providerhost geen probleem niet meer is. PC is weer op normale snelheid alleen doet Firefox een beetje raar. Mogelijk is dat door de update deze week. Eerste blz is blanco nu, de tweede is mijn gewone openingspagina! Firefox laad ook geen beveiligde browser meer volledig.

Het WMI provider host probleem is mogelijk opgelost door het onlangs geïnstalleerde programma "Garmin Express" niet meer te laten opstarten bij het booten.
 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tamtam zei:

Het WMI provider host probleem is mogelijk opgelost door het onlangs geïnstalleerde programma "Garmin Express" niet meer te laten opstarten bij het booten.

Dat is inderdaad goed mogelijk.

Garmin Express heb je trouwens enkel nodig als je je Garmin toestellen wil bijwerken en dan kan je het programma manueel opstarten.

Bij het opstarten van de pc is die helemaal niet nodig.

Je kan eens probereen wat het geeft als je Garmin Express opstart als de pc goed draait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.