Ga naar inhoud

usb hub


Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb verschillende USB hub's geprobeerd, maar ze gaan bij mij altijd snel stuk. hebben jullie een advies?

ik wil er alleen een simpel extern toetsenbord en externe muis op aansluiten, dus lijkt me dat het kan zonder externe voeding?

ik had nu een gembird, typenummer weet ik niet zeker, zou deze kunnen zijn:P/N UHB UP24-03

als ik er iets in stop blijft hij geluid maken alsof ik de aansluiting er in en er uit aan het halen ben (maakt dus slecht contact)

ALs jullie iets weten om het te fixen natuurlijk nog beter?

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je een typfout hebt gemaakt. De UHB UP24-03 kom ik niet tegen, wel de UHB U2P4-03: https://www.gembird.nl/item.aspx?id=9026&op=finder&lang=nl

Wanneer je op de USB hub enkel een toetsenbord en muis wilt aansluiten, dan zou een hub zonder externe voeding inderdaad voldoende moeten zijn.

Gaat het om een laptop of om een desktop pc? Als het een desktop pc is, en je gebruikt nu een USB poort aan de voorkant, probeer dan eens om de hub aan te sluiten op een USB poort aan de achterkant van de pc.

 

Dat slecht contact maken kan komen door de USB hub zelf. Dan is vervangen van de USB hub de oplossing.

Maar het kan ook komen doordat de USB poort in je computer uitgelubberd (beschadigd) is. En dat gebeurt wanneer je de stekker van de hub er  niet recht uittrekt, maar gaat wrikken: heen en weer; van boven naar beneden en/of van links naar rechts. Als de USB poort beschadigd is, dan helpt een andere USB hub natuurlijk niet. Reparatie is dan niet eenvoudig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zitten 3 usb poorten op, waar vind ik wat voor poorten dat zijn, ik kijk in apparaatbeheer, daar zie ik universal Seriall buss controllers, , volgens mij zie ik daar wat er aan hangt, niet de uitgang zelf?

Volgens mij had ik al eens andere poorten geprobeerd, ik heb hem nu in een poort gedaan waar ie nog niet in heeft gezeten, nu werkt het. ik laat het weten als het blijft werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.