Ga naar inhoud

data uit werkblad verzamelen naar ander werkblad


Bello2020

Aanbevolen berichten

Ik heb de volgende uitdaging. Wellicht kan iemand mij helpen.

Voor een overzicht heb ik data nodig uit een inspectieapp. Deze data is te exporteren maar heeft niet altijd een vast format.

Bij een inspectiebeurt worden een aantal velden gevuld. Deze velden worden per inspectie in een rij gepresenteerd. Iedere kolom heeft zijn eigen vaste naam.

Wanneer er bij een export vanuit het programma een veld niet is gevuld dan komt deze kolom ook niet terug in de export.

In mijn te vullen overzicht wil ik dus per rij data zoeken uit de kolommen. Wanneer een kolomnaam niet voorkomt dan moet deze worden over geslagen in in mijn overzicht leeg blijven.

 

Wie heeft hiervoor een oplossing of een juiste formule?

Voorbeeld formulier.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bakerman,

mijn eerste indruk is dat er gebeurt wat ik verwacht. Super! Vanavond ga ik dit testen in mijn toepassing.

 

De formules zoals deze worden gebruikt geven mij handvatten hiermee verder te kunnen. Wel heb ik de vraag waarnaar "Table_45b3719823364690950610c624826b1e"  is herleid. Deze begrijp ik niet.

 

Verder alvast hartelijk bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de naam van je tabel die op blad documents staat.

 

Geef je deze naam zelf of wordt deze automatisch gegeven ?

 

Als deze naam automatisch meekomt zal je je tabel wel telkens moeten hernoemen naar een zelfgekozen naam gelijkaardig

 

aan diegene die je in de formules gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.