Ga naar inhoud

Gmail


djdanvan

Aanbevolen berichten

Aan de experten en gebruikers van het e-mail programma van Google (G-mail)

 

Ik gebruik een G-mail adres bij een (ouderen?) vereniging waar ik verschillende info, gegevens, formulieren rond stuur naar de leden toe.

Als de leden iets moeten antwoorden of een e-mail versturen gebruiken ze natuurlijk liefst de gemakkelijkste weg en dat is op de knop "beantwoorden" invullen en verzenden.

Dat is wel niet de bedoeling, want zo krijg ik honderden nuttige en veel onbruikbare e-mails in mijn Postvak in binnen.

Graag zou ik de functie Beantwoorden of doorsturen in het G-mail account kunnen uitschakelen of blokkeren.

Kan dit en hoe?

Dank u

Groeten djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, djdanvan zei:

Graag zou ik de functie Beantwoorden of doorsturen in het G-mail account kunnen uitschakelen of blokkeren.

Kan dit en hoe?

Ik denk niet dat dit kan.

Ik heb in elk geval geen enkele aanduiding in die richting gevonden.

En als het toch zou lukken, dan werkt het enkel in de webversie van gmail.

Idien de bestemmeling een mailprogramm gebruikt zoals outlook of thunderbird, zal die nog steeds de mogelijkheid hebben om "beantwoorden" aan te klikken omdat dit een instelling van het programma is.

 

Er is wel de mogelijkheid om "allen beantwoorden" uit te schakelen maar dat is om te voorkomen dat je zelf die optie per ongeluk gebrukt maar ik denk niet dat dat de bedoeling is of was.

 

Een oplossing kan zijn om alle bestemmelingen in het vak BCC in te geven.

Dan krijgen de ontvangers niet te zien wie de andere bestemmelingen zijn en krijgen ze ook niet de knop "allen beantwoorden" of "reply all" te zien.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Ik denk niet dat dit kan.

Ik heb in elk geval geen enkele aanduiding in die richting gevonden.

En als het toch zou lukken, dan werkt het enkel in de webversie van gmail.

Idien de bestemmeling een mailprogramm gebruikt zoals outlook of thunderbird, zal die nog steeds de mogelijkheid hebben om "beantwoorden" aan te klikken omdat dit een instelling van het programma is.

 

Er is wel de mogelijkheid om "allen beantwoorden" uit te schakelen maar dat is om te voorkomen dat je zelf die optie per ongeluk gebrukt maar ik denk niet dat dat de bedoeling is of was.

 

Een oplossing kan zijn om alle bestemmelingen in het vak BCC in te geven.

Dan krijgen de ontvangers niet te zien wie de andere bestemmelingen zijn en krijgen ze ook niet de knop "allen beantwoorden" of "reply all" te zien.

 

 

Dank voor de FB

gr. djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.