Ga naar inhoud

Tekst slecht na upgrade van win 7 naar win 10


Dokabart

Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Oei, sorry dat ik niets meer laten weten heb. Ik ben gaan kijken op de site van medion zelf, bij de downloads van drivers voor dat model van de laptop,

Maar er staan enkel bij voor win 7, of vista.

Ik vind er wel op andere sites, maar durfde dat niet installeren. Misschien doe ik er meer kwaad mee?

Maar ik heb er tot hier toe nog geen problemen mee tijdens het gebruik op laptop, alleen de melding wegdoen bij opstart.

20200726_131139_resized.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg de volgende tip binnen van collega kweezie wabbit betreffende je slecht leesbare tekst.

Quote

Ik zou ook eens nagaan of cleartype nog goed staat ingesteld.

Misschien dat dit door de upgrade ontregeld werd.

 

De speccy log zal ik dadelijk eens doornemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem van de slecht leesbare tekst had je al opgelost, zie bericht 6 juli...maar zal die cleartype ook eens nazien.

Ik heb vandaag wel gemerkt toen ik vandaag met de laptop bezig was, het beeld even voor de helft van het scherm slecht werd (zie bijlage) dat duurt maar heel even... Aangezien mijn dochter voornamelijk die laptop gebruikt, heb ik haar dat gevraagd, en ze had dit ook al een paar x gezien. Maar mij dat nog niet gezegd.

20200727_124327_resized.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Dat lijkt mij eerder een defect van het scherm zelf.

Daar lijkt het, volgens de getoonde afbeelding, inderdaad op.

Koppel eens een extern scherm aan die laptop en volg de weergave eens een paar dagen op.

 

Voor wat deze foutmelding betreft:

Foutmelding bij opstart.JPG

 

1. Ervaar je een probleem bij de geluidsweergave?

2. Maak eens een opstartlogje:

  • Open CCleaner.

  • Open de functie Extra.

  • Klik op de tab

  • Opstarten.

  • Klik op de knop Opslaan als tekstbestand (rechter benedenhoek).

  • Klik op Bureaublad (opslaglocatie) en vervolgens op Opslaan.

  • Op je bureaublad is nu een tekst bestandje (txt) opgeslagen met de naam Startup.

  • Voeg dat bestandje als bijlage toe aan je volgende antwoord.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK.

 

Ga dan terug naar Opstarten in CCleaner.

Selecteer Dolby Advanced Audio v2    Dolby Laboratories Inc.    "C:\Program Files (x86)\Dolby Advanced Audio v2\pcee4.exe" -autostart en klik op Uitschakelen.

Sluit CCleaner en herstart de computer.

 

Je gaat die melding niet meer krijgen nu het opstarten van die driver is uitgeschakeld. Je gaat van Dolby Digital Plus wel geen gebruik meer kunnen maken maar blijkbaar miste je dat niet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.