Ga naar inhoud

Winzip Driver Update


Aanbevolen berichten

Onlangs had ik enkele problemen in Outlook 2016, en in Teams. Ik moest cursisten uitnodigen voor een online opleiding maar dit kon niet in Teams.

(Achteraf is gebleken dat dit kwam omdat ik Office 2016 had i.p.v. Office 365, en dat er goedkoop abonnement van Office 365 zonder MS Office maar mét o.a. Teams bestaat.)

Ik bracht tijdens de corona lockdown de PC naar een service centrum om de problemen in Outlook te laten oplossen (oplossing via dat goedkoop 365 abonnement kende ik toen nog niet). Herstelling zou 48 u duren.

De man ik kwestie belde me na 2 dagen  op met de mededeling dat mijn PC geïnfecteerd was met Windows Driver update, dat mijn virus scanner McAfee geen goed product is, en dat de beste oplossing zou zijn Windows te herinstalleren, met behoud van mijn gegevens.

Resultaat na 6 dagen: Office 2016 (waarvoor ik een licentie heb), in 3 talen, van de PC gehaald en vervangen door een proefabonnement van 1 maand van Office 365 incl. MS Office (dit terwijl ik ondertussen ook al het bestaan van dat abonnement zonder MS Office had gemeld). McAfee (ook licentie) weg en vervangen door proefversie van Kapersky. Al mijn mails weg (gelukkig had ik nog ergens een backup van mijn PST bestand). Instellingen, paswoorden en enkele extra programma’s weg.

Ik ging hiermee niet akkoord en weigerde de factuur (99 €) te betalen. Nu blijven ze me maar bestoken met herinneringen, en 2 aangetekende brieven. Als “bewijs” van een virus stuurden ze me per mail en in het aangetekend schrijven de afbeelding in bijlage.

Naar mijn mening alles behalve het bewijs dat mijn PC zou geïnfecteerd zijn door een virus. (Windows Driver Update is wel een lastig programma).

Wat is jullie mening? Is het gerechtvaardigd Windows te herinstalleren vanwege Windows Driver Update? Sta ik in mijn recht als ik weiger die factuur te betalen?

ATIT.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja en nee.

nee: om evt als 'onderzoekskosten' in rekening gebrachte posten kan je moeilijk omheen.

ja: er is een overeenkomst om de pc te herinstalleren met behoud van data.

dat is kennelijk niet gelukt, en zelfs is een pakket met licentie niet teruggeplaatst, en daarmee is de winkel tekortgeschoten.

schrijf een brief met exact je klachten, en dat je uitsluitend bereid bent evt onderzoekskosten te betalen.

je staat aldus sterk als als ze naar de rechter zouden stappen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, falstring zei:

ja en nee.

nee: om evt als 'onderzoekskosten' in rekening gebrachte posten kan je moeilijk omheen.

ja: er is een overeenkomst om de pc te herinstalleren met behoud van data.

dat is kennelijk niet gelukt, en zelfs is een pakket met licentie niet teruggeplaatst, en daarmee is de winkel tekortgeschoten.

schrijf een brief met exact je klachten, en dat je uitsluitend bereid bent evt onderzoekskosten te betalen.

je staat aldus sterk als als ze naar de rechter zouden stappen

 

Wat bedoel je met onderzoekskosten? Die Winzip driver update stond gewoon op het bureaublad. Wat zou je voorstellen als bedrag voor die onderzoekskosten? Ik heb ze meerdere mails gestuurd met mijn argumenten. Op een bepaald moment heb ik voorgesteld de helft te betalen als ze de aanwezigheid van een virus konden bewijzen. Toen hebben ze het "bewijs" in bijlage gestuurd. Op mijn latere mails hebben ze nooit gereageerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bracht de pc binnen om problemen met outlook op te lossen, schrijf je hiervoor....

dat winzip driver op bureaublad stond (en daardoor extra opviel) is in dat licht bezien bijzaak.

bewaar de mails, en vooral als ze die beantwoord hebben (dan bewijs dat ze ze ontvangen en gelezen hebben.

en verder wachten maar tot/of ze naar de rechter stappen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.