Ga naar inhoud

djdanvan

Aanbevolen berichten

Beste PCH,

Ik heb onlangs mij een Fiets-video cameraatje aangeschaft.

De formaten die ik kan gebruiken zijn.

4K 30 fps / 2.7K 30 fps

720P 60 fps /  720P 120 fps

140P 60 fps  /  140P 30 fps

1080P 60 fps /  1080 30 fps

Wat is hier de meest gebruikte / courante instelling  van al deze mogelijk heden?

Zal enkel gebruikt worden op de fiets om opnames te maken.

En welk programma of tool kan ik best gebruiken om deze beperkt te kunnen bewerken.

Graag even een antwoord van een expert.

Gr djdanvan

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/7/2020 om 18:26, djdanvan zei:

En welk programma of tool kan ik best gebruiken om deze beperkt te kunnen bewerken.

hangt er vanaf wat je onder 'bepêrkt bewerken' verstaat.

Maar een freewareprogje dat heel wat in zijn mars heeft is Shotcut.  (gebruik ik zelf ook en er is op het net veel van te vinden: veel instructievideo's op Youtube, een tamelijk uitgebreid forum)

Alleen is het zo, dat een videobewerker wel wat tijd vraagt om hem te leren kennen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/7/2020 om 18:26, djdanvan zei:

Wat is hier de meest gebruikte / courante instelling  van al deze mogelijk heden?

Het hangt ervan af waarop je de opnames wil bekijken.


Is het een computermonitor of een HD-flatscreen TV, dan zal volgens mij 1080 30 fps volstaan. Misschien voldoet zelfs 720P 60 fps aan je behoeften.
Wil je ze bekijken op een nieuwe 4k UHD-televisie, dan gebruik je best 4K 30 fps.


Probeer eens verschillende instellingen uit en beoordeel het resultaat. De kans is groot dat je amper verschil ziet.

 

Bedenk wel dat hoe hoger de kwaliteit van de opnames, hoe minder lang je zal kunnen opnemen op de SD-kaart van de camera.

 

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.