Ga naar inhoud

lijst met apps loopt vast


Aanbevolen berichten

hallo,

ik probeer skype te verwijderen, maar het onderdeel apps en onderdelen in windows wil niet laden:

naast de bovenste programma's staat: laden met een datum er onder, (instalatiedatum?) maar er komt verder niks, instellingen opnieuw opstarten een paar keer geprobeerd, maar geen resultaat,

Bij taakbeheer zie ik bij instellingen geen aparte status,

ik gebruik windows 10Versie    10.0.10586 Build 10586

Dell  Vostro 3559

 

Zou fijn zijn als jullie advies hebben,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerst maar eens de hele pc opnieuw opstarten, zodat windows zichzelf weer even vernieuwt.

doe je aldus: start/afsluitmenu/optie 'opnieuw opstarten'.

(nb uit en weer aanzetten lijkt hetzelfde, maar heeft geen effect op foutjes in windows)

en probeer eens: zoekvak, typ: configuratiescherm, en in configuratiescherm naar 'programma's en onderdelen'

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Laurens van Eijck zei:

ik gebruik windows 10 Versie    10.0.10586 Build 10586

Meen je dat nou echt? In een ander topic van jou plaatste jij een weblink van Speccy:  http://speccy.piriform.com/results/OcsfHz7EuRTqPnxZBskQKBc

 

Dat ging over dezelfde laptop. In dat Speccy rapport stond dat Windows geïnstalleerd was op 4 juli 2019. Het is me toen niet opgevallen dat je na 4 juli 2019 nooit updates had gekregen. Jammer dat ik dat toen over het hoofd heb gezien.

Het  is niet zo vreemd dat jij geen updates krijgt voor Windows, want als jij echt build 10.0.10586 hebt, dan heb jij nog versie 1511. Die dateert van november 2015. Kijk hier maar eens: https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_10_version_history

De ondersteuning voor versie 1511 is gestopt op 10 oktober 2017. Daarom krijg jij dus geen updates voor Windows meer. Is dat je nooit opgevallen?

Hoe kwam jij in juli 2019 aan die stokoude versie van Windows 10?

 

Om helemaal zeker te zijn...  doe je het volgende:

Klik op de zoekknop die naast de knop Start staat. Typ dan winver en druk op de Entertoets.

Er verschijnt een venstertje. Met Alt-Print Screen maak je een schermafbeelding van dat venstertje. Zou je die afbeelding op willen slaan en daarna als bijlage posten in een volgende reactie?

Hier wordt door Karel uitgelegd hoe je een afbeelding bijvoegt: https://www.pc-helpforum.be/topic/63811-hoe-voeg-ik-een-bijlage-toe-aan-mijn-bericht/

 

En hieronder zie je hoe dat venstertje eruit hoort te zien, wanneer je de nieuwste versie (2004) van Windows 10 gebruikt:

5f0c73a27ae90-Ashampoo_Snap_2020.07.13_1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig, dat ziet er al een stuk beter uit.

Jij hebt versie 1903. Die wordt nog ondersteund met updates tot 8 december 2020. Zie hier: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/13853/windows-lifecycle-fact-sheet


Je hebt dus nog 6 maanden de tijd voordat je echt over moet naar een nieuwere versie.

Je kunt wel kijken of versie 2004 al wordt aangeboden voor jouw laptop. Klik op Start > Instellingen > Bijwerking en beveiliging.

Klik dan op Zoeken naar updates.

Installeren van versie 2004 hoeft niet direct. En dat gebeurt ook niet automatisch. Ik ben enkel nieuwsgierig naar wat jij te zien krijgt. Kun je daar een printscreen van maken?

Sommige mensen krijgen te zien dat hun computer nog niet geschikt is voor versie 2004. In dat geval moeten ze gewoon wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Versie 2004 is beschikbaar voor jouw computer. Dat betekent dat Microsoft van mening is dat jouw computer geschikt is voor Windows 10, versie 2004.

Kan er dan niets mis gaan? Dat kan altijd. Twee keer per jaar krijg je een nieuwe versie van Windows 10: een grote upgrade in het voorjaar en een kleinere in het najaar.

Ik ben altijd wat voorzichtig en wacht graag een paar maanden voordat ik de nieuwe versie installeer. Bovendien maak ik van tevoren een image van het systeem, plus een kopie van al mijn persoonlijke bestanden. Die zet ik beide op een externe harde schijf.

Versie 2004 is eind mei uitgekomen. Ik heb hem pas een paar dagen geleden geïnstalleerd en ik ondervond daarna geen problemen.

Ik denk dat het nu wel veilig is om versie 2004 te installeren.

Mocht jij daarna toch problemen ondervinden, dan heb je nog 10 dagen de tijd om terug te gaan naar de vorige versie van Windows 10.


Wil je liever nog een paar maanden wachten, dan mag dat gerust. Je krijgt immers nog beveiligingsupdates voor je huidige versie van Windows 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.