Ga naar inhoud

Router instellen voor wifi-connectie domotica systeem


Hermano

Aanbevolen berichten

Ik heb een domotica systeem van Niko geïnstalleerd. De IP-interface van het domotica systeem staat in de kelder (in mijn elektrische kast) en is via LAN verbonden met de router (router A) van mijn net provider die ook in mijn kelder staat. Achter de router van de net provider heb ik een tweede router geïnstalleerd (router B ) op het gelijkvloers. Via deze tweede router heb ik een WIFI netwerk opgezet. Op mijn smartphone heb ik een app van Niko geïnstalleerd om de lichten etc. te bedienen via mijn smartphone. Echter, omdat de IP-interface van Niko niet rechtstreeks verbonden is met router B, maar met router A, kan mijn Smartphone app niet verbinden met de Niko IP-interface. In bijlage een situatieschema van mijn netwerk.

 

Kan ik de instellingen van router B (of A) wijzigen zodat ik via mijn wifi netwerk van router B toch verbinding kan maken met de IP-interface van Niko die verbonden is met router A?

 

Router B is een TP-link Archer C2300.

Network.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet altijd zorgen dat 1 router de actieve router is en dat is in uw geval router A

Router A deelt de IP adressen doch je kan ook vaste IP adres ingeven mits in dezelfde range is.

 

Nu moet je router B DHCP uitzetten zodat router A IP adressen kan geven op toestellen die verbonden is met router B

 

Maar dat is meestal niet genoeg.

Router B moet je ook IP adres instellen en verwijzen naar router A

Mogelijk kan je ook router B als acces-point instellen.

 

Ik weet niet wie uw provider is maar principe is altijd hetzelfde.

We nemen Telenet als voorbeeld: 192.168.0.1

IP adres = 192.168.0.30 = IP adres dat je moet invullen als je naar router B moet.

subnet masker = 255.255.255.0

Standaard gateway = 192.168.0.1 = router A

 

Voorbeeld Proximus = 192.168.1.1

IP adres = 192.168.1.30

Standaard gateway = 192.168.1.1

 

Het kan zijn na instellen van IP adres van router B dat je netwerkkabel van router A naar B in de lan moet aansluiten en niet op aparte poort.

 

NIKO moet je waarschijnlijk ook instellen als je correct wilt werken indien dat mogelijk is.

Je geeft gewoon een vaste IP adres in de rangen van router A

 

Nota: als router B hetzelfde IP adres heeft als router A dan router A tijdelijke uitschakelen zodat je router B kan instellen.

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.