Ga naar inhoud

mail (echt) gehackt ?


clovis

Aanbevolen berichten

beste,

 

een tijd geleden had mijn moeder een heel simpel wachtwoord om in haar hotmail in te loggen...heb haar kunnen overtuigen om toch een beter wachtwoord aan te maken,

want haar hotmail ,zou eveneens gehackt zijn (gecheckt op https://haveibeenpwned.com/).

na een week ofzo als ze een nieuw wachtwoord aangemaakt had..wou ik voor het zekerste nog eens checken op https://haveibeenpwned.com/

mijn verbazing was HEEL groot...toen deze site aangaf dat mijn moeders mail nog steeds is gehackt...wat denken jullie? is dit echt wel betrouwbaar? ik heb een vermoeden...niet echt...want...

met de toelating van mijn moeder heb ik van op mijn pc( dus op een ander adres),eens ingelogt op mijn moeders email..zou https://haveibeenpwned.com/

dit ook als gehackt beschouwen?..ik denk van wel...wat denken jullie...indien jullie zeker zijn dat het WEL is gehackt..hoe kan ik in godsnaam mijn moeders mail,hackproof krijgen?kan toch maar een ander wachtwoord aanmaken? haar email zal ze NIET willen verwijderen,want daarvoor is ze jammer genoeg te koppig 😞

 

groetjes clovis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je begrijp het verkeerd.

De site is betrouwbaar.

Mailadres van uw moeder is bekend bij hackers.

Dat betekend dat je wachtwoord moet veranderen.

Als je de wachtwoord verandert zal de hackers niet meer binnenkomen.

Maar dat betekend wel dat uw ma honderden spammails kan krijgen want daarvoor heeft een hacker geen paswoord nodig.

Heeft ze weinig spammails dan kan het geen kwaad om de mailadres behouden.

Trouwens als je mail verandert moet de provider gedurende 6 maanden alle mails doorsturen naar de nieuwe mailadres versturen of minstens behouden.

 

Dat is de bedoeling van de site die je vernoemd.

 

Nota: als je paswoord verandert zie je nog mailadres bij de site.

Je moet het zo bekijken.

Een hacker steelt bij een bedrijf alle mails met paswoord en daar zit toevallig de mailadres van uw ma.

De politie valt bij de hacker binnen en zie dat er een lijst te vinden zijn met alle mails met paswoord.

Het is die lijst dat site nakijkt en dus zegt de site dat mailadres gehackt is.

 

Dus ben je niet zeker of je niet of wel gehackt bent dan kan je op die site nakijken of dat zo is.

100% sluitend kan nooit want er enorm veel hackers.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aansluitend op vorige bericht

 

Je denk misschien aan wachtwoord veranderen van mailadres.

Helaas moet je veel verder kijken.

Bij alle online shop als voorbeeld waar je moeder had gekocht met dat mailadres moet ze paswoord veranderen.

De reden is dat veel mensen dom zijn om dezelfde paswoord overal te gebruiken.

 

Een goede oplossing:

Kan je niks onthouden zorgt dan voor een moeilijk paswoord en vraagt telkens een nieuwe paswoord. Dat is eigenlijk heel simpel maar doeltreffend doch wel heel vervelend.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

sorry voor het (heel) late antwoord...mijn moeder is koppig en de ernst verstaat ze niet ervan...aan mijn geld kunnen ze toch niet ( heeft ze in feite geen gelijk hierin?),als je iets betaald ofzo en je hoeft dus op jou bankrekening.... moet je toch op jou bankkaartlezer diverse stappen doorlopen,die op zich al beveiligd zijn?!? ja van wachtwoord is ze veranderd en is het emailadres nog  steeds vermeld als gehackt op de site.wat dan niet bijster slim is van haar ( maar ik kan haar niet overtuigen..sorry..haar antwoord is dan..ik ga het wachtwoord vergeten dan..neen het is al moeilijk genoeg al die wachtwoorden !!!) is  ...dat ze het oude wachtwoord altijd gebruikt om haar te registreren op de websites..zoals bol.com...eerlijk gezegd moet ik ze ook opschrijven hoor..want wachtwoord hier en wachtwoord daar..anders vergeet ik ze ook hoor..en ik schrijf ze in feite nog niet graag op..want stel dat ze iemand vind met slechte bedoelingen. en  wachtwoordbeheerder-software betrouw ik niet zo.sorry voor het plaatsen van haar probleem..ik had het beter voordien gevraagd of ze het eindelijk wel zag zitten om het probleem op te lossen.....mijn excuses 😱

Link naar reactie
Delen op andere sites

HaveIbeenPawned is niet 100% betrouwbaar, integendeel zelfs.

 

Wat je best doet is de recente activiteit van die hotmail account nagaan, zie  https://l3xa.com/my-microsoft-hotmail-account-was-hacked

 

Je ziet dan een lijst met datums en plaatsen van waar die account geopend geweest is; lijkt je die activiteit normaal hoef je het wachtwoord niet aan te passen. Een voorbeeld :

outlook-mail-recent-login-history.png.7df54bd8cf0085d299ee598cd0786b91.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @stegisoft : ik denk dat @p38cvq gelijk heeft - heb recentelijk dezelfde situatie situatie meegemaakt, en verleden jaar idem met de account van mijn partner.

Belangrijker is dat @clovis nagaat of betreffende account vanuit "vreemde" plaatsen geopend werd, zoniet is dit een non-issue en moet @clovis zijn moeder haar paswoord niet veranderen. Dat zal hij ons wel laten weten.

En, mogelijks kan je termen zoals "lullen" op dit forum vermijden? Dit is niet echt positief. Dank u.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.