Ga naar inhoud

High COM surrogate CPU


Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb een probleem met mijn verkenner scherm, als ik het laat bij een bepaald map krijg ik een groene balk boven in, alsof het heel langzaam geladen wordt, en ik heb dan  een hoge COM surrogate use:

ik zie daarover 2 filmpjes:

1 https://www.youtube.com/watch?v=-xofwVZw5nU

2 https://www.youtube.com/watch?v=pIy7BMiEi5M&t=6s

 

Het gaat om een map met veel bestanden die ik liever behoud, dus vandaar dat ik het probeer te herstellen. Als ik in verkenner met rechtermuisklik op een file in die map klikk gebeurd er niets, de file openen kan wel. ik begrijp dat het komt doordat deze map waarschijnlijk beschadigde bestanden bevat.

van bovenstaande links lijkt me de tweede betrouwbaarder, maar dan  ben ik 1 of meerdere files kwijt, bij de eerste moet ik dingen in het systeem aanpassen, dus dan wil ik wel graag zeker weten dat het klopt?

aangepast door Laurens van Eijck
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die eerste video moet je snel vergeten. Daar wordt ervanuit gegaan dat dllhost.exe een virus is. dllhost.exe is echter een legitiem proces van Windows. Je mag dat bestand NIET verwijderen.

 

Dan over de tweede video. In die video wordt het programma Process Explorer gebruikt. Proces Explorer kun je hier downloaden: https://docs.microsoft.com/nl-nl/sysinternals/downloads/process-explorer

En Process Explorer laat zien welk bestand ervoor zorgt dat COMM Surrogate zo'n hoge aanslag vormt voor je processor.

Bekijk die video nog een paar keer. Dan word je waarschijnlijk wel duidelijk hoe je dat programma gebruikt.

Lees de beschrijving die onder de video staat en lees ook de reacties die daar weer onder staan.

 

Let wel: ik heb zelf geen ervaring met Process Explorer. Dus ik kan je daar niet mee helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf, zoals ik al schreef, Process Explorer nog nooit gebruikt. Maar in de video zie je duidelijk 2 panelen Bij jou is het bovenste paneel wel heel erg klein. In dat bovenste paneel is bij jou alleen ShellExperienceHost zichtbaar. Rek dat bovenste paneel wat uit naar beneden, zodat er meer van zichtbaar is.

 

Natuurlijk moet je die probleemmap wel geopend hebben in de Verkenner, want alleen dan is het cpu gebruik door COMM Surrogate zo hoog.

In het bovenste paneel moet je dan dllhost.exe selecteren.

Krijg je dan wel het probleembestand te zien?

Maak dan alleen een screenshot waarbij je in het onderste paneel NIET naar beneden hebt gescrold.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dllhost.exe had ik aangeklikt, en toen kwam het scherm naar beneden waarin ik het probleembestand zou moeten zien, maar zie het dus niet, ik zie geen bestanden met een media extentie, wel een paar bestanden waar in de linker kolom "mutant" staat, maar dat zie je op het videotje niet

aangepast door Laurens van Eijck
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.