Ga naar inhoud

lcdscherm acer al1916 menu crasht


Martin606

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Passer zei:

euh... wat is 'het menu' ?

Met het menu (OSD = On Screen Display) stel je de monitor in. Je kunt met behulp van dat menu bijvoorbeeld de kleur of het contrast wijzigen.

Van de Acer AL1916 bestaan verschillende types. Zo heeft de Acer AL1916w een breedbeeldscherm, terwijl de Acer AL1916Cs een meer vierkant scherm heeft, met een resolutie van 1280x1024.

Zelf had ik in het verleden een Acer AL1916 met zo'n 'vierkant' scherm.

Ik zal een handleiding (pdf bestand) van deze monitor als bijlage toevoegen.

 

Lees de handleiding. Daarin kun je o.a. zien dat je kunt instellen hoe lang het OSD zichtbaar blijft na indrukken van de knop MENU.

De monitor zelf is ook te resetten naar de standaardwaarden. Dat doe je ook via de knop MENU. Hoe je dat doet, lees je op blz. 8 van de handleiding.

 

Ik vermoed dat deze monitor nu ongeveer 13 jaar oud is. Het kan zijn dat er een knop (de knop MENU?) blijft hangen, waardoor het OSD zichtbaar blijft. Normaal verdwijnt het OSD vanzelf na een aantal seconden.

Blijkbaar werkt de Powerknop ook niet goed meer, want Martin kan de monitor niet uitzetten. Tja, ik zette de monitor eigenlijk nooit uit. Ik liet de monitor gewoon aan staan, nadat ik de computer had uitgezet. Dan brandde er alleen een lichtje op de powerknop. Dat hinderde mij niet. Het energiegebruik wanneer de pc uit is en de monitor aan, is minder dan 1 W.

 

al1916.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, TS bedoelde het OSD-menu , 'k dacht al een een menu van Windows of zo - dank voor de toelichting, Porrelaar !

oeps, sorry Porrelaar - 'k zat al te denken: hoe weet Porrelaar zo zeker dat het over dat OSD gaat, tot ik plots de titel in het oog kreeg...  :blush:

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.