Ga naar inhoud

Nieuwe Laptop


Aanbevolen berichten

Beste...

ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen maar ben nog aan het twijfelen tussen 2 verschillende.

" De Toshiba Qosmio G50 " en de " Acer Aspire 8930B "

Of heeft er iemand een andere voorstel dat beter is?

Kan er mij iemand helpen, ik weet het echt niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

wat is je budget voor een laptop en wat zijn je eisen :-)

ik zou persoonlijk voor geen van beiden gaan, Toshiba is gewoon niet mijn ding, en Acer heb ik alleen maar hele slechte ervaringen mee.

persoonlijk zou ik voor een Dell gaan, goede kwaliteit en erg goede service en garantie, ook buiten de garantie periode is er nog steeds snelle service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dell Studio XPS 16-laptop Gegevens

en dan een van die 2 linker

de 1e heeft een iets kleinere harde schijf

en de 2e heeft een blue ray speler

zit ver onder je budget en zijn toch hele leuke laptops!

zijn overigens 16" laptops

deze is ook nog een mogelijkheid (15" laptop)

http://configure2.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=nl&cs=nldhs1&kc=NRS15303&l=nl&m_30=129880&oc=N04X5305&rbc=N04X5305&s=dhs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste...

ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen maar ben nog aan het twijfelen tussen 2 verschillende.

" De Toshiba Qosmio G50 " en de " Acer Aspire 8930B "

Of heeft er iemand een andere voorstel dat beter is?

Kan er mij iemand helpen, ik weet het echt niet meer.

Ik heb zelf een acer5920g in oktober 2007 gekocht. Ik zou het niemand echt aanraden. Ik moest al meteen vista een 2de keer instaleren omdat er allerlei errors waren, nu ja..niet zo erg. Mijn vriend, heeft net dezelfde laptop gekocht, en zijnmoederbord was dezelfde week (of na 2 weke weet niet precies) al kapot. Hij was zijn laptop 3 maanden kwijt. Dus de geruchten dat de service van acer beter is..vergeet het.

Wat ik persoonlijk niet goed vind aan acer is dat mijn baterij na 1.5 jaar nog maar een uurtje meegaat..."gene vette" dus. Verder is het ding vrij plooibaar, de kwaliteit van de behuizing is dus op zijn minst 'boegt' te noemen.

Indien ik jouw budget had, zou ik voor een merk gaan dat goede service geeft. Zelf heb ik geen ervaring met sony laptops, maar die zien er wel zeer degelijk uit. Mijn playstaion 2 heeft het 8 jaar uitgehouden (1ste poort voor controler aansluiting is nu kapot..te veel aan getrokken). Aangezien ik student ben zou mijn volgende laptop ook maar 13, of max 15 inch mét een goede baterij. Na deze vakantie ga ik sparen voor een sony vaio sr m/s van 1300 euro (13 icnh).

Verder maakt u budget het ook mogelijk om een profesionele HP te kopen..bij zulke laptops is het mogelijk om extra baterijen te bestellen die tot wel 10 uur meegaan, zeker een pluspunt als je lang onderweg bent of gewoonweg niet elke dag met een adapter wilt rondzeulen.

Dell lijkt me ook een goed merk, aangezien zowel de Universiteit van Antwerpen, als die van Gent gebruik maken van Dell computers voor hun studenten, en Gent ook in het begin van elk nieuwe studiejaar ook Dell laptops tegen een goedkope prijs aan haar studenten aanbied.

Volgens de geruchten (op fora etc) zou je ook best op een asus kunnen rekenen, deze zijn betrouwbaar en vrij goedkoop. Jammer dat je hier in België niet veel van asus vindt, tenzij die Eee netbooks dan waar je niks mee kunt doen :D

Als laatste zou ik Fujitsu Siemens afraden, bij mijn vader's werk hadden ze er niets dan last mee.

Uiteraard is mijn mening zeer subjectief dus raad ik je aan om gewoon wat fora i.v.m. merken en hun service uit te pluizen en dan zelf te kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

heb van het merk dell toch wel echt genoeg

na meer dan 2jaar gebruik en al aan men 2de laptop toe,nu toch weer enorm problemen ermee gehad,series inspirions ,toch rond de 1500E stuk bijna

1ste laptop na half jaar reeds stuk, vervangen met andere laptop

andere na bijna jaar te hebben gedraaid ook stuk maar wel steeds hersteld, maar vind zelf de onkunde van de geleverde oplossing echt beneden alle verwachtingen

ben nu al meer dan 2weken op geleende toshiba bezig en dit ding doet exact wat hij moet doen,ben er echt tevreden over

dus kan echt geen dell aan bevelen

ga morgen na winkel om zelf een nieuwe toshiba te bestellen,daar men dell weeral stuk is

en bedoel echt stuk-zal even opsommen--op half jaar 2xMOEDERBORD VERVANGEN_2X HARDE SCHIJF VERVANGEN_NIEUWE DVDSPELER GEPLAATS en niet vergeten dikwijls alle gegevens weg omdat ze niks hadden gezegd dat eventuel een disk zou vervangen worden,en ook de tijdsduur voor alle herstellingen te kunnen doen

en nu kan moet weer worden opgehaald voor toch het steeds weer kerende probleem dat ze blijkbaar niet kunnen herstellen

wel nu ben ik het echt beu

nee dell echt niet meer ,voor mij wordt het nu WELKOM TOSHIBA

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb van het merk dell toch wel echt genoeg

na meer dan 2jaar gebruik en al aan men 2de laptop toe,nu toch weer enorm problemen ermee gehad,series inspirions ,toch rond de 1500E stuk bijna

1ste laptop na half jaar reeds stuk, vervangen met andere laptop

andere na bijna jaar te hebben gedraaid ook stuk maar wel steeds hersteld, maar vind zelf de onkunde van de geleverde oplossing echt beneden alle verwachtingen

ben nu al meer dan 2weken op geleende toshiba bezig en dit ding doet exact wat hij moet doen,ben er echt tevreden over

dus kan echt geen dell aan bevelen

ga morgen na winkel om zelf een nieuwe toshiba te bestellen,daar men dell weeral stuk is

en bedoel echt stuk-zal even opsommen--op half jaar 2xMOEDERBORD VERVANGEN_2X HARDE SCHIJF VERVANGEN_NIEUWE DVDSPELER GEPLAATS en niet vergeten dikwijls alle gegevens weg omdat ze niks hadden gezegd dat eventuel een disk zou vervangen worden,en ook de tijdsduur voor alle herstellingen te kunnen doen

en nu kan moet weer worden opgehaald voor toch het steeds weer kerende probleem dat ze blijkbaar niet kunnen herstellen

wel nu ben ik het echt beu

nee dell echt niet meer ,voor mij wordt het nu WELKOM TOSHIBA

Hm wat je me hier verteld stelt me wel teleur, ik was al van gedacht veranderd en wou een dell studio kopen (met 4 jaar in home garantie) ipv een sony. Toch maar niet dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 slechte ervaring tegenover 1000 goede ervaringen? over het algemeen is de service van dell erg goed, dus het is heel erg vervelend dat fardtie slechte ervaringen heeft gehad met dell, maar iedereen heeft wel eens een slechte ervaring...

helaas lijkt het er op dat fardtie even zijn frustratie wilt uiten gezien hij net hele vervelende ervaringen heeft gehad met dell

hij is overigens de eerste die ik ken die rot ervaringen met dell heeft, en ik ken veel mensen met een dell, en ik zit nu op mijn werk waar we ongeveer 500 machines van dell hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 slechte ervaring tegenover 1000 goede ervaringen? over het algemeen is de service van dell erg goed, dus het is heel erg vervelend dat fardtie slechte ervaringen heeft gehad met dell, maar iedereen heeft wel eens een slechte ervaring...

helaas lijkt het er op dat fardtie even zijn frustratie wilt uiten gezien hij net hele vervelende ervaringen heeft gehad met dell

hij is overigens de eerste die ik ken die rot ervaringen met dell heeft, en ik ken veel mensen met een dell, en ik zit nu op mijn werk waar we ongeveer 500 machines van dell hebben

Volgens mij zit de waarheid ergens tussen in, je zegt dat jullie 500 machines hebben...wat waarschijnlijk desktops zullen zijn, of professionele bedrijfslaptops (meestal robuust en stevig). Maar als je kijkt naar de kwaliteit van de producten van particulieren kom je toch veel voorkomende fouten tegen. Ik heb na het lezen van fardtie's mail even op wikipedia gekeken, daar werd het volgende vermeld:

Other common problems

Several owners of Dell Inspiron and other laptops have reported the following problems developing after 18 months or more. New owners may be advised to opt for extended warranties.

  • Battery Lifespan - After about 18 months of use some Dell laptop batteries fail[[ame=http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Citation_needed]citation needed[/ame]].

  • Hinge breaking - The case hinges become less tight with use, and eventually one or both may crack[[ame=http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Citation_needed]citation needed[/ame]].

  • Case cracking - Cracks form in the lower left or right corners of the case. This may be due to continued pressure from hands resting on the case or from overheating[[ame=http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Citation_needed]citation needed[/ame]].

  • Screen blanking - The screen may occasionally blank when switching from AC to battery power, or not activate when powering on the laptop, needing a restart[[ame=http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Citation_needed]citation needed[/ame]].

  • Touchpad sensitivity - The touchpad is sticky and insensitive, despite adjusting. It sometimes does not respond to several taps.

Het is vooral de kwaliteit van de behuizing waar ik me zorgen over maak, bij de witte macbooks had je ook constructiefouten waarbij de plaats waar je met je polsen op steunt voor het typpen vaak doorkrakte (vindt je ook op wiki).

Waarschijnlijk is de beste keuze qua duurzaamheid, een laptop gemaakt uit een of ander metaal. Jammer genoeg is de keuze uit zulke laptops nogal beperkt. De aluminium macbook pro serie is niks voor mij wegens de prijs en het aparte besturingssysteem. De sony vaio bz serie heeft dan weer geen fatsoenlijke grafische kaart. Ik denk, dat ik maar gewoon een degelijke desktop koop voor +-800 euro (mijn huidige laptop is de enige computer in huis), en met de rest van mijn budget een netbookje ofzo voor in de klas. Lijkt me slimmer dan mijn volledig budget weer in 1 laptop te steken zoals de vorige keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou persoonlijk sowieso nooit meer een dure laptop kopen, maar moet wel voor school dus de volgende word weer gewoon dell.

hier op mijn werk hebben we een kleine 100 laptops (latitudes) zijn gelijk aan de inspirion serie (heb zelf een inspiron thuis nu)

het enige deffect wat ik heb gehad op mijn insirion (en dat is dagelijks zwaar gebruik, meesjouwen naar school enzovoorts) is er 1 toetsje afgebroken van het toetsenbord (grappige medestudent die behoorlijk hard op mijn toetsenbord sloeg)

nja als dat alles is met zulk intensief gebruik?

we hebben op mijn werk ook een stuk of 25 laptops voor leerlingen... en dat zijn niet de meest voorzichtige personen.... zoals je van leerlingen kan verwachten.

die laptops gaan al 2 jaar mee en als er iets fout gaat is het dat er een toetsje afbreekt of zoies kleins, en dat valt zo in de garantie, komen ze de volgende dag zo vervangen (zelfs als particulier met meest basis garantie)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.