Ga naar inhoud

Nieuwe Laptop


Aanbevolen berichten

ik zou persoonlijk sowieso nooit meer een dure laptop kopen, maar moet wel voor school dus de volgende word weer gewoon dell.

hier op mijn werk hebben we een kleine 100 laptops (latitudes) zijn gelijk aan de inspirion serie (heb zelf een inspiron thuis nu)

het enige deffect wat ik heb gehad op mijn insirion (en dat is dagelijks zwaar gebruik, meesjouwen naar school enzovoorts) is er 1 toetsje afgebroken van het toetsenbord (grappige medestudent die behoorlijk hard op mijn toetsenbord sloeg)

nja als dat alles is met zulk intensief gebruik?

we hebben op mijn werk ook een stuk of 25 laptops voor leerlingen... en dat zijn niet de meest voorzichtige personen.... zoals je van leerlingen kan verwachten.

die laptops gaan al 2 jaar mee en als er iets fout gaat is het dat er een toetsje afbreekt of zoies kleins, en dat valt zo in de garantie, komen ze de volgende dag zo vervangen (zelfs als particulier met meest basis garantie)

Ik zit ook min of meer met de verplichting van een laptop voor mijn studies, vooral dan omdat ik mijn eigen geschrift niet kan lezen en om aan portfoliotaken in verschillende bibliotheken van Antwerpen te werken. Misschien is Dell dan toch de beste keuze, alleen al om het feit dat zij zowat het enige merk zijn die bij u thuis komen repareren. Wat héél belangrijk is als je een eindwerk moet maken, als je enige pc voor een maand of langer weg is, kan je het wel vergeten.

Zoals je uit mijn andere bemerking al kon lezen twijfelde ik ook even voor een sony, ik heb echter pas gelezen (in een ander forum) dat de herstellingen voor een sony buiten garantie SUPER duur zijn, zoiets van 600 euro voor een vervanging van een scherm dat je zelf los kan kopen voor 60 euro ofzo. In nog een ander forum bleek dit probleem bevestigd, waarbij er zelfs studenten een petitie hadden opgesteld tegen sony om iets te doen tegen deze belachelijk hoge herstellingprijzen.

Verder kwam ik nog een opmerking tegen die mij wel wat verbaasde, er was iemand die beweerde dat Lenovo (je weet wel dat super goedkoop merk met super lelijk design) nog een van de beste merken is omdat het merendeel van de onderdelen van IBM zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

lenovo schijnt wel heel stevig te zijn ja, is van IBM zelfs dacht ik. maar verder geen ervaring mee.

dell komt inderdaad gewoon thuis repareren, werkt heerlijk.

ik bel net naar dell omdat een debiel opt werk zijn laptop heeft laten vallen en het scherm kapot is... "ja we sturen een monteur hij komt vandaag of morgen we laten hem bellen als hij onderweg is, we vervangen het scherm en om er zeker van te zijn ook maar direct het moederbord"

was 10 minuten werk om dit te regelen... hupakee :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

lenovo schijnt wel heel stevig te zijn ja, is van IBM zelfs dacht ik. maar verder geen ervaring mee.

dell komt inderdaad gewoon thuis repareren, werkt heerlijk.

ik bel net naar dell omdat een debiel opt werk zijn laptop heeft laten vallen en het scherm kapot is... "ja we sturen een monteur hij komt vandaag of morgen we laten hem bellen als hij onderweg is, we vervangen het scherm en om er zeker van te zijn ook maar direct het moederbord"

was 10 minuten werk om dit te regelen... hupakee :-)

Klinkt inderdaad wel goed, hopelijk is de service voor particulieren ook zo goed als die voor bedrijven. Alleen jammer dat je als particulier geen vostro laptops kan bestellen. Er is net een nieuwe dell vostro uit van 12 inch, ziet er zalig uit. Hopelijk kan de Unif hier wel een of ander deal regelen voor studenten zoals ze elk jaar doen. Zo'n 12 inch laptop is zo veel praktischer dan 15 inch.

Een gewone netbook lijkt me ook al voldoende om gewoon te typpen in de les. Jammer genoeg zien die er niet echt stevig uit, sony brengt er wel in augustus een nieuwe uit, die er wel 'strak' uitziet. Maar tpisch sony..zit daar weer een amateur baterij in die maar 3.5 uur meegaat. Terwijl sommige asus eee modellen, voor de prijs rond 400 euro al een baterij meegeven die 9.5 uur meegaat. Kan je dus weer beginnen twijfelen...of je langere baterijduur wilt, of een schijnbaar duurzamer model.

Het kiezen van een geschikte pc/laptop is technisch al ingewikkelder geworden dan het kiezen van een auto x D. Over deze laatste krijg je tenminste rapporten over autokeuringen die een indicatie geven van de kwaliteit, dit heb je niet met pc's. Nu ja in Belgie wil of mag de autokeuring dit niet, de duitse autokeuring geeft zulke raporten wel uit, daar zijn ze wat rationeler dan hier in België. Ik ben de naam van de duitse autkeuring wel vergeten, maar met wat browsen vindt je het wel mocht het je interesseren..maar dat terzijde x D

Link naar reactie
Delen op andere sites

dell mini 12" en optie?

voor particulieren is de service net zo goed, bij mij stonden ze ook de volgende werkdag voor de deur (en dat met de goedkoopste garantie optie!)

Bedoel je welke je opties je kan kiezen met:

dell mini 12" en optie?

Je kan er core 2 duo procesoren in laten steken, en je kan er 3 jaar onsite garantie bij nemen. Hier is de link, maar zoals ik al zei, het is voor bedrijven, niet voor particulieren :(

Dell Vostro 1220-laptop

Misschien dat ik er wel zo eentje kan krijgen via een zelfstandige aannemer in de bouw xD Het is wel zo dat de prijs al snel tegen de 900 (incl btw) euro ligt als je er een core 2 duo er in laat steken en voor een betere baterij kiest. Nu snap ik het nut van een core 2 duo niet aangezien je met die grafische kaart toch niet kunt gamen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aah de 12" staat er niet meer op.. hmm deze 10" nog wel

Dell Inspiron Mini 10- & Mini 10v-netbook ? Productgegevens

of deze 13" xps

Dell Dell Studio XPS 13-laptop Gegevens

Ja die netbook lijkt me de goedkoopste oplossing voor simpelweg wat te typen in de les, maar er staat niets bij van baterijlevensduur. Ik betwijfel of die ook 9.5 meegaat zoals die asus eee pc's. Die xps vindt ik echter te duur voor een schoollaptop, ook al is het een super cool ding xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze gaat ook 8 tot 10 uur mee hoor met zijn 6cell batterij :-)

Ben je daar zeker van?

Kheb trouwens nog een vraagje, weet niet zo goed waar ik die moet stellen. Mijn laptop is vandaag zon 10 keer gecrasht..ik heb hem dan maar geformateerd maar nu kan ik geen verbinding meer maken met mijn draadloos netwerk van belgacom. Als ik wil verbinden krijg ik dit bericht: The settings saved on this computer for the network do not match the requirements of the network.

Nu heb ik een paar verschilende drivers voor mijn draadloze router geprobeerd..zonder resultaat. De vorige keer lukte het verbinden zo goed als vanzelf. Het verbinden met het netwerk van de buren gaat probleemloos. Volgens de belgacom instaltie cd-rom moet ik mijn router resetten, dat heb ik gedaan...zonder resultaat.

Dus...router kapot smijten en belgacom bellen voor een nieuwe? (hun helpdeskt trekt op niks...Kreeg een west vlaming aan de lijn die ik amper verstond).

Of mijn laptop kapot smijten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.