Ga naar inhoud

Geheime stemming


Gerard48

Aanbevolen berichten

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

OK, volgende stap.

 

Het wachtwoord staat nu op blad Gegevens cel A1 zodat je niet steeds in de code moet om een nieuw wachtwoord in te stellen. Het 1ste wat je dus moet doen is blad Gegevens openen met het huidige wachtwoord, zet het nieuwe wachtwoord in cel A1 en verlaat Gegevens. Sla nu je bestand op. Het wachtwoord dat je nu intypt in de box wordt vergeleken met de waarde in Gegevens A1.

 

Blad Gegevens moet je niet meer onzichtbaar maken met de knop, maar dit gebeurt nu automatisch als je het blad verlaat.

 

In de grote tabel is nu ingesteld dat wanneer je 2 waarden invult op één rij dat die rij rood wordt. Hierdoor weet je dat je een dubbele waarde ingevuld hebt.

 

In de linker tabel wordt door de groene lijn aangegeven welke stem het hoogste breukdeel heeft.

 

In de rechter tabel staat in cel J24 het aantal stemmen dat uitgebracht moet worden. In cel J23 het aantal uitgebrachte stemmen.

Zolang beide getallen niet overeenkomen zal deze cel rood gekleurd blijven. Komen ze overeen kleurt de cel groen zodat je weet dat alle stemmen correct ingevoerd zijn.

Gerard48_GeheimStemmen2.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bakerman en Emil,

De laatste excelsheet van Bakerman is voor mij prima om mee te werken. Geheim stemmen is goed afgedekt en het werkt simpel en ga hem ook gebruiken.

De laatste van Emil, is ook goed. Die zou ik graag aangepast zien voor het stemmen van een bestuur.

Stel je hebt 5 kandidaten voor een bestuursfunctie (en het bestuur bestaat uit 3 personen) Dan wil je dat een meerderheid kiest voor één persoon.

Die persoon moet een absolute meerderheid hebben (de helft + 1) als die behaald is dan wordt de volgende kandidaat gekozen.

Tot de derde is gekozen. 

In eerste instantie was het automatisch wisselen van codes een goed idee, (ik bewaar hem wel) maar als je per abuis op nieuwe verkiezing drukt dan moet je nieuwe stembiljetten maken. De stembiljetten worden vooraf in orde gemaakt zodat we daar in één vergadering mee kunnen doen.

 

Emil, Is er nog een mogelijkheid om die excelsheet aan te passen?

Dank voor de medewerking

Gerard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is te hopen dat jullie veel tijd hebben want als iedereen elke keer voor dezelfde persoon stemt kan zo'n stemming zeer lang duren, gemakkelijker is dat de persoon met de minste stemmen aan de volgende stemronde niet mag meedoen.

ik heb de code wat aangepast zodat je niet onbewust nieuwe codenummers kunt geven.

hier alvast een aanzet.

stemming 2.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Emil,

Dit is hem. Alleen op tabblad "stemming"zou ik in de kolommen G, H en I een blokkering willen die aangeeft

dat er 2 keer op dezelfde persoon is gestemd in dezelfde rij.

Dus als gekozen is voor G10 dat bij invullen met een x in H of I 10 de rij in  G, H en I rood kleuren.

Voor de rest is hij bruikbaar. Met dank voor de goede service.

Ook Bakerman nog bedankt voor zijn inzendingen.

 

vr. groet

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.