Ga naar inhoud

Geheime stemming


Gerard48

Aanbevolen berichten

Geachte.....

Ik ben verre van een Excel expert en 72 jaar oud, alleen wat eenvoudige reken formules kan ik voor een deel invullen.

Graag zou ik een programma willen waarop je op een knop of knoppen een keuze kan maken van vóór, tegen of stem onthouding.

Omdat het gaat om een V.v.E. is het van belang dat het aantal stemmen wordt omgerekend naar zogenaamde breukdelen.

Breukdelen zijn punten die worden toegekend aan een woning op basis van oppervlakte (inclusief berging etc)

Als je op de knop vóór drukt, moet je b.v. een nummer intoetsen die overeenkomt met de bewoner die gebonden is aan dat nummer.

Hoe geheim is dat dan? Alleen twee leden van de V.v.E. hebben inzicht in welk nummer bij welke woning hoort. na de stemming wordt

de inhoud verwijderd. Een voorbeeld heb ik bijgevoegd. 

Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen.

Groet

Gerard

stemmen.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Emil,

Ik heb je excelsheet ontvangen.

 

 

Kun je aangeven hoe het werkt? Hoe moet ik de vakjes vullen?

Welke code moet ik invoeren.?

Om de formules te bekijken moet ook de beveiliging eraf. wat is de code van de beveiliging?

 

Bedankt voor je inzending

Groet Gerard

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Haije, Beste Emil,

Ik ben erg blij met de reacties. Beide zijn bruikbaar en als ze helemaal goed zijn hoop ik dat ook anderen er hun voordeel mee kunnen doen.

Mijn reactie is blijkbaar niet aangekomen, bij deze. 

De excelsheet die je stuurde is zeer bruikbaar. Graag zou ik nog wat aanpassingen willen.

met vba ben ik helemaal niet bekend. 

Graag zou ik er een kolom bij willen waarin voorafgaand aan de stemming een willekeurige code wordt ingegeven per huisnummer.

Op het stembiljet staat de code die op dezelfde regel staat als het huisnummer. Iemand heeft een briefje met de code(s) en de betreffende naam van de bewoner(s). Dat stembiljet wordt afgegeven aan die bewoner. Na de stemming worden alle stembriefjes verzameld op willekeurige volgorde.

De stemcommissie neemt de stembiljetten in ontvangst en voert de code in het excelsheet in bij de vraag of vooraf aangeven "vóór, tegen of onthouding" De code zoekt naar het huisnummer. het huisnummer zoek naar de breukdelen en vult deze in en de volgende wordt hierbij opgeteld. 

Als alle stemmen zijn ingevoerd staat het het aantal  vóór, tegen en onthoudingen vermeld. Daarna kan er een nieuwe stemming plaats vinden.

NB. de codes zou ik graag op willekeurige volgorde willen invullen.

 

Graag jullie reactie.

Gerard

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bericht van Gerard48:   (*)

 

Beste Haije, Ik dacht dat ik je antwoord terug gegeven had, maar dat blijkt niet het geval.

Bij deze, hartelijk dank voor de opzet van het stemprogramma.

De manier Is zeker bruikbaar, maar volgens mij niet voldoende geheim.

De persoon die het of de stemformulier(en) uitdeelt heeft een apart papier waarop de naam van de persoon op staat en op het formulier staat een willekeurig codenummer.

Als de stembriefjes zijn teruggenomen vult de persoon die de computer beheert het codenummer dat op het formulier staat in.

Vervolgens mag alleen het aantal breukdelen van de persoon (personen) waarvan de code is ingegeven,die correspondeert met het huisnummers op dezelfde rij. Vervolgens wordt vóór, tegen of stemonthouding automatisch ingevuld op dezelfde wijze als je gedaan hebt. Ook het tellen van de stembriefjes (het aantal uitgebrachte stemmen) is een goed idee.

Is het mogelijk om een kolom erbij te maken die bij elke stemming wisselende codes krijgt door deze per stemming opnieuw in te vullen. Doe je vijf stemmingen in één vergadering dan kunnen op alle vijf de formulieren dezelfde code intact blijven.

 

groet

Gerard

 

(*) Gerard48 had deze keer blijkbaar op een verkeerd knopje gedrukt (op afbeelding.png.09f68efd348b1be45bdce6968e6d25c0.png)  en dus werd het niet in dit topic geplaatst, maar wel bij de mods. Ik verplaats het dus even naar ; hier  :)

 

@Gerard48 : volgende keer drukken op afbeelding.png.277bee84c8dbceb49e85189f89fb9389.png of onder de laatste post op afbeelding.png.14abc477b1e10051735a3cb407a76dde.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank Bakerman. Deze is precies zoals ik het mij had voorgesteld.

Je kan hier niet zien wie wat gestemd heeft.

Mooi eenvoudig opgezet. Ik kan de namen met huisnummers en breukdelen op willekeurige regels plaatsen zodat er niet van de laagste naar het hoogste huisnummer wordt ingevuld, daarnaast kan de code kolom willekeurig gebruikt worden voor allerlei tekens, cijfers en letters.

Is het mogelijk om de kolommen vóór, tegen en onthouding te beveiligen tegen dubbel invullen, waarbij het mogelijk moet blijven een verkeerde invulling te herstellen?

 

Waar kan ik het wachtwoord wijzigen?

Zeer veel dank nogmaals

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.