Ga naar inhoud

Melding 'kan geen toegang krijgen tot het opgegeven apparaat, pad of bestand. Mogelijk hebt u niet de juiste toegangsmachtigingen voor het item.' bij het opstarten van pc


everyonekiller7

Aanbevolen berichten

everyonekiller7,

 

welkom op PCH !

 

'k ga me er even aan wagen, aan je probleem:  hoe is het gekomen (heb je er een idee van?) en ook: als jij je pc opstart,

hoe ver raak je : alleen maar tot deze melding of raak je aan sommige dingen toch nog aan?

 

(vb: kan je aan taak beheer nog aan met ctrl-alt-delete ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loop misschien wat op de zaken vooruit, maar ik vermoed dat everyonekiller7 die foutmelding gewoon kan wegklikken en dat hij daarna normaal met Windows 10 kan werken.

Het is dus een Windows 10 app die probeert automatisch op te starten met Windows, maar dat lukt niet. Om welke app gaat het hier? Het gaat om de Windows app Microsoft.549981C3F5F10. Dat is 'geheimschrift' voor Cortana. Cortana moest de Windows tegenhanger worden van Apple's Siri. Je kunt er opdrachten naar roepen, zoals "Welke afspraken heb ik vandaag?" of "Open Thunderbird" en dan zou dat voor jou gedaan worden.

Helaas werkt Cortana helemaal niet in het Nederlands, dus is het voor ons een zinloze app.

 

Sinds versie 2004 van Windows 10 zit die app Cortana standaard in Windows 10. Je ziet het pictogram (een cirkel) in de taakbalk, vlakbij de knop Start. Als je de muis erboven laat zweven, zie je de tekst 'Praten met Cortana' opdoemen:

5f59f0e0418ec-Ashampoo_Snap_2020.09.10_1

Als je echter op die knop klikt, dan verschijnt de melding: "Cortana is niet beschikbaar voor jouw regio."

Je kunt die knop dus beter verbergen. En dat doe je zo:

Klik met de rechter muisknop op een vrije plek op de taakbalk en haal dan het vinkje weg voor 'De knop Cortana weergeven'.

 

Nu moeten we nog verhinderen dat Cortana automatisch opstart met Windows. Standaard is dat uitgeschakeld, maar bij everyonekiller7 staat dat blijkbaar ingeschakeld.

Klik op Start > Instellingen > Apps

Zoek Cortana op in de lijst met Apps, en klik dan op Cortana.

Klik op Geavanceerde opties.

Zet de knop onder 'Wordt uitgevoerd bij aanmelding' op Uit.

Sluit alle openstaande programma's af en start dan de computer opnieuw op door te klikken op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.

Je hoort die foutmelding dan niet meer te krijgen.

 

Meer informatie (en duidelijke afbeeldingen) hierover vind je op deze website: https://www.gratissoftwaresite.nl/tips-hulp-cortana-verwijderen-taakbalk-uitschakelen-deinstalleren-windows-10-2004

In dat artikel wordt ook nog uitgelegd hoe je Cortana kunt verwijderen van je computer. Dat doe ik zelf niet. Ik heb het pictogram van Cortana verborgen. Bovendien start Cortana bij mij niet automatisch op, dus heb ik er verder geen last van.

 

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.