Ga naar inhoud

documenten als bijlage versturen met webmail


vaes

Aanbevolen berichten

Als e-mail gebruik ik webmail van telenet.  Als ik een van mijn documenten als BIJLAGE wil versturen krijgt de ontvanger de  melding "het bericht heeft geen tekstinhoud"'.  De meeste van mijn documenten hebben de extensie "axx-bestand" (hoewel ze vroeger waarschijnlijk in Word zijn gemaakt.  ) Afbeeldingen, daarentegen,  kunnen door de ontvanger wel geopend worden!   Hoe is dit te verhelpen ??

 

Met dank,

vaes

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, vaes zei:

De meeste van mijn documenten hebben de extensie "axx-bestand"

Wat is een AXX bestand?

Bestanden met de AXX-extensie worden gebruikt door AxCrypt, een open-source bestandscoderingstool beschikbaar voor Windows-systemen. AXX-bestand is een archief waarin gecodeerde en met een wachtwoord beveiligde bestanden worden opgeslagen.

Lees hier verder over AXX-bestanden: https://www.file-extension.info/nl/format/axx

 

Maak jij gebruik van het programma AxCrypt? Controleer dat door te kijken via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen. Je kunt ook controleren of AxCrypt op jouw pc is geïnstalleerd door te klikken op Instellingen > Apps.

Of klik op het vergrootglas naast de knop Start, en typ dan axcrypt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk intussen dat het geen probleem van het e-mailprogramma is, maar van het document zelf. Niet alleen de ontvanger kan het document niet openen, maar ook ikzelf niet vanuit het documentenbestand op mijn pc.  Het moet dus, zoals jij suggereert, aan die ax-encryptie liggen. Axcrypt vind ik niet terug in mijn programma's, maar ik heb in het verleden wel geëxperimenteerd met een paar van die encryptprogrammas (o.a. met Veracrypt).  De documenten met axx zijn eigenlijk onbelangrijk en ik hoef die ook niet meer te openen.  De meeste van mijn documenten zijn in"open office" zonder ax en kan ik wel openen en versturen.   ALdus is dit onderwerp uitgeklaard en opgelost !

 

Nogmaals dank voor de interventie

 

Vaes

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, vaes zei:

Axcrypt vind ik niet terug in mijn programma's, maar ik heb in het verleden wel geëxperimenteerd met een paar van die encryptprogrammas (o.a. met Veracrypt).

Oké, duidelijk. Experimenteren is leuk, maar het kan verkeerd aflopen.

Als je een bestand versleutelt met Axcrypt, dan moet het programma Axcrypt op je pc blijven staan. Daarnaast moet je het door jou ingestelde wachtwoord voor Axcrypt nog weten. Vergeet je het wachtwoord, dan ben je al je bestanden kwijt. Nou ja, je hebt ze nog wel, maar je kunt ze zelf niet meer openen. Dat heb je al gemerkt. Je kunt die bestanden met de extensie .axx nu weggooien, want ik zie geen mogelijkheid voor jou om de encryptie (versleuteling) op te heffen. Gelukkig waren het geen belangrijke bestanden voor jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.