Ga naar inhoud

Batterij - Fan maximaal - Windows update: zoek de link


Reinhout Platteau

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een Asus GL553VE laptop met Windows 10. Daarmee heb ik een 2-ledig probleem.

Ik sloot vandaag een LG 27UD58 scherm aan toen ik merkte dat de fan een eind op maximale snelheid draaide. Taakbeheer geeft slechts 4-5% processorload aan, GPU ongeveer hetzelfde.

Via de software van Asus kan ik de fansnelheid aanpassen (auto, 1-100pct). Helaas heeft dit nu geen enkel effect op de fansnelheid.

Ik kijk naar het batterij-icoontje: Deze geeft 98pct aan ongeacht hoe lang ik de laptop gebruik (en deze haalt normaal nog geen uur op de batterijen). Ingeplugd komt hij op 255%.

 

Mijn idee was: ik ga eens kijken of er gisteren automatische updates geweest zijn. Ga ik naar Windows update..Laatst gecontroleerd 10/02/2020. Als ik probeer te updaten: foutcode 0x80080005.
Als ik klik op "geschiedenis van updates weergeven" kleurt het vakje grijs en bevriest het scherm.

 

Ik vermoed dat het fanprobleem te maken heeft met het batterij-geval? Maar ik snap helemaal niet waarom ik Windows niet kan updaten. En het lijkt me echt vreemd dat Windows reeds zo lang niet meer geüpdatet is geweest. Normaal gaat dit automatisch in de daluren.
Iemand die me hier uit kan loodsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het updaten betreft: de makkelijkeste en snelste weg is: ga naar https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 en klik er op Update Now: als dat gewoon doorgaat is je updategebeuren normaal terug in orde èn heb je de laatste windows 10.

Gaat dat niet door, dan download je het Hulpprogramma (er even onder) en kan je ofwel een clean install gaan doen of kiezen voor een herinstallatie-met-behoud-van-eigen-instellingen.

Enfin: zo zou ik dit aanpakken.

 

Wat de fan betreft: dit zal iemand anders moeten bekijken, da's voor mij tamelijk onbekend terrein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.