Ga naar inhoud

STACK gaat gratis-accounts stopzetten


Gast

Aanbevolen berichten

Gisteren ontving ik van TransIP de volgende mail:

 

Stopzetten van gratis STACK-accounts
Beste klant,

In september en oktober zijn we opgeschrikt door een tweetal incidenten met STACK. Door het tegelijk defect raken van meerdere harde schijven, is een deel van de data van enkele gratis STACK-accounts aangetast. Van de gratis STACKs worden geen back-ups gemaakt, wat ertoe heeft geleid dat er bestanden verloren zijn gegaan. Dat betreuren we zeer.

De STACK-infrastructuur is zo opgezet dat een kapotte harde schijf automatisch wordt overgenomen door een reserveschijf. Data wordt zodanig verdeeld dat bij een defect deze data hersteld wordt. Sinds de start van STACK heeft dat nooit tot problemen geleid, tot afgelopen september. Door het tegelijk kapotgaan van meerdere harde schijven op één storageserver zijn STACKs aangetast. Een kleiner, maar vergelijkbaar incident heeft zich vervolgens voorgedaan in oktober.

Daaruit blijkt dat wij de data-integriteit van gratis STACK niet meer kunnen garanderen, wat niet past bij de kwaliteitseisen die we stellen aan onze producten. Daarom hebben we de moeilijke keuze moeten maken om op korte termijn te stoppen met de gratis 1TB STACK-accounts.

Wat betekent dit voor jou?
Binnen drie maanden zullen alle gratis STACK-accounts worden stopgezet. We geven je in deze periode graag meerdere opties om je data veilig op te slaan. Dit zijn:
1. Je gratis STACK upgraden naar een betaalde STACK. Hierbij wordt er dagelijks een back-up gemaakt van je volledige STACK. Je krijgt dan meteen 50% korting voor de eerste 12 maanden.
cta_lt_o.png Upgrade mijn STACK cta_rt_o.png

2. Je gratis STACK-account opzeggen. Je data wordt dan direct door ons verwijderd.
cta_lt_o.png Cancel mijn STACK cta_rt_o.png

3. Wil je wel je data behouden dan kan je nu alvast beginnen met downloaden. Op 10 februari wordt je data door ons verwijderd.
cta_lt_b.png Lees het artikel cta_rt_b.png

We vinden het vervelend dat we deze keuze hebben moeten maken. Gratis STACK heeft ons en vele gebruikers veel plezier gebracht. In dit artikel vertellen we je meer over de geschiedenis van STACK en hoe we tot dit besluit zijn gekomen.

Heb je naar aanleiding van deze mail nog vragen? Hier vind je meer details terug, geven we een dagelijkse statusupdate en staan de antwoorden op de meestgestelde vragen. Vind je daar niet het antwoord dat je zoekt? Dan is onze supportafdeling eveneens maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 24:00 uur beschikbaar voor je vragen.

Met vriendelijke groet,

Frank Schreuder
Managing Director TransIP
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast plaatste dit topic in de spotlight

Ook mijn kleinzoon en ikzelf kregen deze mail.

 

De reden die geven lijkt mij nogal - hoe zal ik het zeggen - raar?

Vind het vreemd dat alleen de schijven van de gratis accounts last hebben van kaduuk te gaan?

Er wordt géén back-up van gemaakt???

Is het overnemen/herstellen op een reserveschijf dan géén back-up???

Ook dat net van die schijven ook de reserveschijf (=back-up?) (als die er al is?) en nog eens de storageserver aangetast wordt!

 

Nu, ik ben eens gaan loeren en ben tot het besluit gekomen dat ik toch maar ga ingaan op de 50% voor 12 maanden korting als ik ga upgraden.

Met 250 GB kom ik al een eind, daarom € 1,25/maand of € 15/jaar, zijn mijn data wel waard.

Na een jaar lijkt mij € 30 ook niet het einde van de wereld te zijn.

 

Een paar Kasteelbierkes tijdens en na een fietstochtje samen met moeder de vrouw kost me bijna zoveel!!! 😉

 

Ik gebruik STACK dan ook dagelijks en vind het wreed gemakkelijk.

Ik kan via mijn smartphone en laptop (op verplaatsing vb) gemakkelijk aan mijn data en ze bewerken/opslaan!

 

Graag had ik toch ook de mening(en) van andere gebruikers gelezen/vernomen.

 

 

aangepast door Calvus
Volume van 250 GB bijgevoegd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruikte ook naar alle tevredenheid STACK 1000GB gratis was heel mooi klonk te mooi, en zoals met vele gratis dienste gaat het dan mis.

Word te duur of was een lokkertje en ga zo maar door en ineens vonden ze het goede excuus om er vanaf te komen en hopen dat dan zoveel % een

abonnement te nemen want het is toch wel makkelijk.

Ze beginnen met een prijs lokkertje waarna het elk jaar duurder word (lijkt wel een internet abonnement) veel beloven en daarna betalen.

Ik het STACK opgezegd want ik bezit nog een NAS, is éénmaal een uitgaven waarna overal te gebruiken en geen jaarlijkse abonnement kosten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.