Ga naar inhoud

Een Gaming desktop laten samenstellen of gewoon premade kopen?


Frank1981

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen.

 

De voorbije 5 jaren heb ik met een MSI laptop games gespeeld. Ik ben daar altijd zeer tevreden over geweest, maar ik kijk nu uit naar iets nieuws, en vooral zwaarder, want mijn laptopje trekt het niet echt meer bij bepaalde games. Ik ben ook op zoek naar een desktop, en niet langer een laptop. Ik heb al veel websites bekeken, maar ik weet niet echt welke betrouwbaar zijn, en/of kwaliteit bieden. 

 

  • Waarvoor heb ik een PC nodig? - Ik heb aparte laptops voor het werk, dus deze desktop heeft enkel als doel om te geven, en misschien wat eenvoudige tekstverwerking. 
  • Wat is mijn budget? - 2.500 euro ongeveer. 
  • Een merkcomputer of een samenstelling? - Hier heb ik dus twijfels over. Ik was heel tevreden over MSI, maar misschien zijn er goedkopere alternatieven maar je meer waar krijgt voor je geld. 
  • Ga ik overklokken? - Hoeft niet
  • Ga ik later upgraden? - Ik zou hier graag ruimte voor hebben, ja. 
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - DVD hoeft zeker niet meer, maar een goede Wifi is noodzakelijk, want ik heb hier geen kabel. 
  • Ga ik zelf assembleren? - Ik heb hier geen verstand van, dus laten assembleren liefst. 
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? - Windows 10 home liefst ja. 
  • Ga ik zelf installeren? - Nee
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Een mooie behuizing is wel leuk, maar bepaalde merken bieden standaard ook mooie behuizingen. 
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? -Een game keyboard en een mooi scherm heb ik zeker nog nodig, maar is momenteel niet echt prioriteit. 
  • Heb ik specifieke wensen? - Niet echt, liefst niet te lawaaierig. 
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - België, dus zeker azerty. Ik weet niet welke webwinkels echt betrouwbaar zijn. Vandaar mijn vraag hier.

 

Alvast bedankt

 

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de koeling heeft dit eigenlijk geen nadelig effect, wel op de prijs en het gewicht van de behuizing. Deze zijn vaker iets duurder en zo een geharde glazen zijkant weegt wel wat meer dan een zijkant die uit metaal bestaat. En dan maakt het toch uit of de pc onder een bureau staat of er bovenop, want eronder heb je in principe weinig tot niets aan RGB.

Had eigenlijk in gedachte om een samenstelling te maken met de nieuwste AMD processor, maar voor aleer deze goed leverbaar zijn zijn we mogelijk enkele weken verder.

Weet niet of dat een probleem gaat zijn en of je jou nieuwe pc snel wilt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die nieuwe processors zijn geïntroduceerd begin november, maar blijkbaar zijn ze momenteel heel moeilijk of niet te verkrijgen.

Als je volgende review leest op Tweakers.Net zijn denk ik veel van je vragen en meer beantwoord. -> https://tweakers.net/reviews/8270/1/amd-ryzen-5-5600x-ryzen-7-5800x-ryzen-9-5900x-en-5950x-inleiding.html

Veel leesplezier en ik zal alvast een mooi systeem voor je proberen samen te stellen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Dasle zei:

Die nieuwe processors zijn geïntroduceerd begin november, maar blijkbaar zijn ze momenteel heel moeilijk of niet te verkrijgen.

Als je volgende review leest op Tweakers.Net zijn denk ik veel van je vragen en meer beantwoord. -> https://tweakers.net/reviews/8270/1/amd-ryzen-5-5600x-ryzen-7-5800x-ryzen-9-5900x-en-5950x-inleiding.html

Veel leesplezier en ik zal alvast een mooi systeem voor je proberen samen te stellen.

 

Ik ben al benieuwd!

 

Groetjes

 

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de volgende samenstelling voor je gemaakt welke je via deze link kunt bekijken -> https://azerty.nl/basket/?code=YToxMDp7aToyOTQ3MjY1O2k6MTtpOjIzNjg1NzE7aToxO2k6MzM2ODAxOTtpOjE7aTozMjE5Mjk4O2k6MTtpOjI5NzYwMTM7aToxO2k6MjUwODgzNztpOjE7aTozMzkwOTYwO2k6MTtpOjMwOTc1MzU7aToxO2k6Mjk4MjgyMjtpOjE7aToxOTY4ODQ7aToxO30=

 

Zo heeft de behuizing RGB fans, het geheugen RGB leds en het koelblok van de waterkoeling op je CPU.

Zo kan je nog diverse opties bekijken want je kan ook de radiator van de koeling krijgen met RGB fans.

Heb 2 geheugen repen van 8GB en je moederbord heeft 4 slots, nu kun je daar dummy's voor krijgen als je het liefst 4 geheugen slots wil met RGB leds.

Deze kosten ongeveer 36€ per stuk maar als je 25€ erbij doet kan je ook 4 geheugen repen van 8 GB kopen en heb je 32GB geheugen in totaal i.p.v 16GB.

Voor je OS heb ik een NVMe SSD van 1TB en daar kan je heel wat spellen op kwijt, mocht je het nodig vinden kan je er nog een SSD of HD bij nemen voor opslag.

Als je de benaming van de behuizing of het geheugen zoekt op YouTube krijg je veel mogelijkheden die je kan bekijken als het om RGB gaat.

Zo kan je kijken wat je mooi vind want jij wil misschien meer RGB of net minder, dat is een kwestie van smaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Dasle zei:

Heb de volgende samenstelling voor je gemaakt welke je via deze link kunt bekijken -> https://azerty.nl/basket/?code=YToxMDp7aToyOTQ3MjY1O2k6MTtpOjIzNjg1NzE7aToxO2k6MzM2ODAxOTtpOjE7aTozMjE5Mjk4O2k6MTtpOjI5NzYwMTM7aToxO2k6MjUwODgzNztpOjE7aTozMzkwOTYwO2k6MTtpOjMwOTc1MzU7aToxO2k6Mjk4MjgyMjtpOjE7aToxOTY4ODQ7aToxO30=

 

Zo heeft de behuizing RGB fans, het geheugen RGB leds en het koelblok van de waterkoeling op je CPU.

Zo kan je nog diverse opties bekijken want je kan ook de radiator van de koeling krijgen met RGB fans.

Heb 2 geheugen repen van 8GB en je moederbord heeft 4 slots, nu kun je daar dummy's voor krijgen als je het liefst 4 geheugen slots wil met RGB leds.

Deze kosten ongeveer 36€ per stuk maar als je 25€ erbij doet kan je ook 4 geheugen repen van 8 GB kopen en heb je 32GB geheugen in totaal i.p.v 16GB.

Voor je OS heb ik een NVMe SSD van 1TB en daar kan je heel wat spellen op kwijt, mocht je het nodig vinden kan je er nog een SSD of HD bij nemen voor opslag.

Als je de benaming van de behuizing of het geheugen zoekt op YouTube krijg je veel mogelijkheden die je kan bekijken als het om RGB gaat.

Zo kan je kijken wat je mooi vind want jij wil misschien meer RGB of net minder, dat is een kwestie van smaak.

Bedankt Dasle

 

Ik veronderstel dat Azerty betrouwbaar is, aangezien je het gebruikt voor je voorstel? Het zal waarschijnlijk ook nog even wachten zijn tot de videokaart leverbaar is. Dan heb ik iets om naar uit te kijken. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Azerty is één van de betere webshops, bestel er al jaren en nooit problemen gehad.

Ooit een voeding gehad met 5 jaar garantie welke na 4 jaar de geest gaf, RMA aangevraagd en binnen de week een nieuwe voeding gekregen.

Ze hebben hun zaakjes wel goed op orde :top:.

Nu is het enkel afwachten wanneer die nieuwe producten leverbaar worden, ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.