Ga naar inhoud

pc update niet meer


misteragga

Aanbevolen berichten

Daar lijkt het voor mij sterk op, ja.

Deze illegale versie is doorgaans via torrents te downloaden. Zie onderstaande afbeelding (ik laat expres de url weg...):

 

image.thumb.png.6e5b0a2ea5b666a1519df0a69deedef0.png

 

Heb jij Windows 10 zelf geïnstalleerd op deze pc, of stond deze versie er al op, toen jij deze pc tweedehands kocht (de pc zal ruim 8 jaar oud zijn), of heeft een vriend van jou Windows 10 er op gezet? Vertel het maar...

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heeft de verkoper er een illegale versie van Windows 10 op gezet.

Je kunt een licentie voor Windows 10 Home of Pro aanschaffen.

 

Zet alle persoonlijke bestanden die je wilt bewaren over naar een externe harde schijf, want je gaat later de gehele harde schijf leeg maken.

Daarna maak je zelf een installatiemedium. Gebruik daarvoor een lege USB stick die een opslagcapaciteit heeft van minstens 8 GB, maar liever niet meer dan 32 GB.

Hier vind je alle informatie die je daarvoor nodig hebt: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Klik daar alles open en lees alles grondig door. Jij moet daar kiezen voor Het hulpprogramma voor het maken van installatiemedia [...] gebruiken om Windows 10 op een andere pc te installeren.

Je moet de pc opstarten van het gemaakte installatiemedium (de USB-stick). Wanneer gevraagd wordt waar Windows geïnstalleerd moet worden, ga je eerst een voor een alle partities verwijderen. Echt alle partities, dus ook de allerkleinste.

Je krijgt dan een aaneengesloten niet-toegewezen ruimte. Daarop laat je Windows installeren. Wanneer gevraagd wordt naar de product key dan geef je de key in die jij hebt gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kocht deze pc twee jaar geleden. Dan heb je hem dus al 2 jaar gebruikt. En dan weet je intussen zelf wel of Windows 10 redelijk draait op deze pc.

Je processor (Intel Core i5-2400S) is goed genoeg voor Windows 10.

Je werkgeheugen (4 GB) houdt niet over, maar het is genoeg wanneer je enkel eenvoudige zaken doet op deze pc.

 

En heel misschien hoef je geen geld uit te geven voor een licentie voor Windows 10...

Op jouw pc zal hoogstwaarschijnlijk bij aankoop Windows 7 hebben gestaan. Kijk of de Certificate of Authenticity sticker nog op de pc-kast zit.

Zo'n sticker ziet er ongeveer zo uit:

image.png.c61d93d3a947a5b41b818ccc5c685bde.png

Op die sticker staat de Product key van Windows 7. Hierboven zie je de sticker van mijn Asus pc, destijds geleverd met Windows 7, maar ik heb in juli 2016 de gratis upgrade naar Windows 10 uitgevoerd.

Om de product key heb ik een rood kader gezet. Zo'n product key bestaat uit 5 reeksen van elk 5 letters/cijfers: ***XX-***XX-***XX-***XX-***XX. Een deel van die tekens heb ik in de afbeelding geblurd, want ik geef mijn productcode niet weg.

Als die sticker nog op jouw pc zit, dan kun je tijdens de installatie van Windows 10 de product key van Windows 7 invoeren, wanneer om de productcode wordt gevraagd.

Op diezelfde sticker staat ook welke versie van Windows 7 er oorspronkelijk op stond. In mijn geval is dat Windows 7 Home Premium.

Kijk wat er op jouw sticker staat. Als op jouw sticker Windows 7 Home staat, dan moet je tijdens de installatie ook kiezen voor Windows 10 Home. Als je dan voor Pro zou kiezen, dan wordt Windows 10 later niet geactiveerd.

 

Zit die genoemde sticker niet meer op de pc-kast, dan zul je toch een licentie voor Windows 10 moeten aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.