Ga naar inhoud

Problemen met installatie nieuwe printer Brother


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik draai Linux Trisquel en nu mijn HP deskjet weigert om nog te werken, heb ik een nieuwe printer aangeschaft, zijnde een Brother MFC-J491DW. De meegegeven cd is natuurlijk alleen voor Windows en Mac, dus zelf geïnstalleerd, in feite zonder veel problemen. 

Een printopdracht wordt wel doorgegeven, deze wordt direct als 'voltooid' weergegeven, maar de printer doet niks. Foutopsporing geeft het volgende:

"CUPS-serverfout", "er is een fout opgetreden tijdens de CUPS-bewerking: 'client-error-bad-request'.

De laatste drivers opgehaald online, de oude HP drivers er via Synaptic eraf gegooid, via de terminal CUPS opnieuw gestart met 'sudo /etc/init.d/cups restart, alles ok, maar printen doet hij nog altijd niet. Bedroevend. Ik heb geen wifi op de desktop, heb een file geprobeerd te printen via mijn smartphone en dat ging zonder problemen. 

Wat nu? Graag Uw gewaardeerd advies!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wil even een eigen oplossing voorstellen, die werkt (voorlopig toch), namelijk op volgende link kan U een Brother printer laten werken. Het gaat nu en de actie bestond er dus in, de Driver Install Tool van Brother te installeren. Zie de link en volg nauwgezet de instructies :

 

https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/brother-printers.html

 

U kan het ook afdrukken via mijn bijlage voor later gebruik. Ik heb geen Linux Mint (maar Trisquel), maar het werkt wel. 

Makkelijke Linuxtips_ Brother printers installeren in Linux Mint.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Welkom op PC Helpforum

  • Leden statistieken

    • Aantal leden
      40.248
    • Meeste online
      1.765

    Nieuwste lid
    GrietV
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

    • Door isabellaangelina
      Hallo, dit is de eerste keer dat ik op een forum zoals deze post dus mijn excuses als het in de verkeerde categorie etc staat. 
       
      Ik zit al een tijdje met een computer probleem wat steeds vaker voorkomt. Hierbij alvast de specs van mijn laptop:
       
      AMD A8-6410 Quad-Core Accelerated Processor + Radeon R5 Graphics 2.00 GHz 4 GB DDR3L RAM (1,600 MHz) (Ik gebruik windows 10)  
      Hopelijk is dit voldoende, laat het me aub weten als er nog iets mist! 
       
      Het gaat om onverwachtse reboots die tot nu toe alleen voorkomen bij video editing en gamen. Een paar maanden geleden gebeurde het voor het eerst, ik had daarvoor nooit ergens last van. M'n scherm werd onverwachts zwart, alles liep vast en m'n laptop startte opnieuw op. Dit herhaalde zich een paar keer dus ik besloot in het logboek te kijken. Daar kwam ik de kritieke 41, Kernel-Power error tegen, vervolgens gegoogled maar zonder duidelijk resultaat. De taakcategorie van de fout is altijd (63). Het heeft zich destijds zo'n 3 keer voor gedaan bij games en video editing software. 
       
      Inmiddels heb ik een tijdje terug nieuw windows geinstalleerd op mijn laptop. Weer windows 10, net als voorheen. Nadat ik nieuw windows geinstalleerd had heb ik een tijd geen games gespeeld of videos ge-edit, ik had dus ook geen last van die reboots aangezien het alleen voorkwam bij 'zwaardere' software. Sinds zo'n 2 weken ben ik weer begonnen videos te editten en het duurde helaas niet lang voordat m'n laptop zichzelf opnieuw opstartte en ik een 41 Kernel-Power melding in het logboek terugvond. Het process heeft zich tot nu toe herhaald, het gebeurt niet elke keer dat ik videos edit en ook niet meteen zodra ik het programma opstart. Er is dus geen pijl op te trekken behalve dat het voorkomt bij games en dit soort software. Inmiddels heb ik op advies van google 'Who Crashed'  gedownload en die gaf aan dat het met mijn amd driver(s) te maken had. 1 keer heb ik een BSOD gehad bij een reboot, dat is ongeveer een week terug. De stopcode daarvan was: THREAD STUCK IN DEVICE DRIVER. Who Crashed gaf weer aan dat het met amd te maken had. 
       
      Hierbij de laatste analyse van Who Crashed, deze is van gisternacht: 
       
      On Fri 30-12-2016 02:37:48 your computer crashed
      crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\123016-27265-01.dmp
      This was probably caused by the following module: atikmpag.sys (atikmpag+0xF108)
      Bugcheck code: 0x116 (0xFFFF9801759934A0, 0xFFFFF8096061F108, 0xFFFFFFFFC0000001, 0x3)
      Error: VIDEO_TDR_ERROR
      file path: C:\WINDOWS\system32\drivers\atikmpag.sys
      product: AMD driver
      company: Advanced Micro Devices, Inc.
      description: AMD multi-vendor Miniport Driver
      Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
      A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).
      Google query: Advanced Micro Devices, Inc. VIDEO_TDR_ERROR



      On Fri 30-12-2016 02:37:48 your computer crashed
      crash dump file: C:\WINDOWS\memory.dmp
      This was probably caused by the following module: atikmpag.sys (0xFFFFF8096061F108)
      Bugcheck code: 0x116 (0xFFFF9801759934A0, 0xFFFFF8096061F108, 0xFFFFFFFFC0000001, 0x3)
      Error: VIDEO_TDR_ERROR
      file path: C:\WINDOWS\system32\drivers\atikmpag.sys
      product: AMD driver
      company: Advanced Micro Devices, Inc.
      description: AMD multi-vendor Miniport Driver
      Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
      A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).
      Google query: Advanced Micro Devices, Inc. VIDEO_TDR_ERROR

      Ik zal ook meteen de gebeurteniseigenschappen van de error in het logboek even toevoegen:
       
      + System     - Provider       [ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power       [ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}       EventID 41       Version 4       Level 1       Task 63       Opcode 0       Keywords 0x8000400000000002     - TimeCreated       [ SystemTime] 2016-12-30T01:38:27.622386000Z       EventRecordID 8863       Correlation     - Execution       [ ProcessID] 4       [ ThreadID] 8       Channel System       Computer LAPTOP-Q94NLVHL     - Security       [ UserID] S-1-5-18 - EventData     BugcheckCode 278     BugcheckParameter1 0xffff9801759934a0     BugcheckParameter2 0xfffff8096061f108     BugcheckParameter3 0xffffffffc0000001     BugcheckParameter4 0x3     SleepInProgress 0     PowerButtonTimestamp 0     BootAppStatus 0     Checkpoint 0     ConnectedStandbyInProgress false     SystemSleepTransitionsToOn 3     CsEntryScenarioInstanceId 0  
      Tot nu toe heb ik geprobeerd mijn beeldschermadapter (AMD Radeon(TM) R5 Graphics) Bij te werken via apparaatbeheer, dat resulteerde in problemen met mijn radeon instellingen. Ik kon het niet meer openen en er kwam een foutmelding in beeld met de informatie dat de drivers etc niet goed geinstalleerd waren of niet goed functioneerden. Ik ben toen terug gegaan naar de 'vorige' versie in apparaatbeheer en het opende weer. Ook heb ik de ''Amd cleanup utility'' gebruikt om al mijn amd drivers te verwijderen, vervolgens heb ik de ''Autodetect utility'' gebruikt om de voor mijn laptop geschikte stuurprogramma's te downloaden. Helaas, zonder resultaat. Ik heb de drivers zo'n 3 dagen terug gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, zoals je ziet is het Who crashed log van gisternacht. Het lijkt dus niet geholpen te hebben.
       
      Misschien handig om te melden: Mijn BIOS is up to date, mocht dat belangerijk zijn om te weten. 
       
      Een verse installatie van windows heeft dus niet geholpen, het probleem komt to nu toe alleen voor bij games en editing software. Ik heb de drivers gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd zonder resultaat. Mijn vraag is, heb ik niet de juiste versie drivers van AMD op mijn laptop staan? Who crashed geeft tot nu toe elke keer aan dat het met AMD te maken heeft. 
       
      Groetjes, Isabella. 
       
       
    • Door bio
      Hoi beste forum leden,
      Ik was vandaag aan het op ruimen en kwam de cellink bta-6030 bluetooth dongle tegen.
      vroeger wel eens gebruikt en dacht is even kijken of hij het nog doet. En windows 10 herkent hem ook nog eens, de telefoon als de pc zien elkaar, maar ik kan niet met elkaar verbinden.  Want bij het koppelen vraagt hij om een wacht woord. 0000, 1234 als ook mijn aan meld wachtwoord voor Windows pakt hij niet.  kan niet  communiceren met pc. firewall alles uit gehad maar niks. nu ben ik dan ook een beetje door mijn ideeën heen. ik zelf denk dat hij gewoon te oud is. of is het puur het foute wachtwoord.
      graag zie ik jullie reactie te gemoed.
       
       
      met vriendelijke groeten,
      Kees Plancius
       
      ps fijne feest dagen en een voorspoedig 2017 toe gewenst
    • Door spike666
      Hallo,
       
      Sinds kort kan mijn printer (brother MFC-J6510DW) geen enkele taak afwerken. Hij maakt zich klaar om te beginnen maar stopt dan om eerst een lange tijd op "meer gegevens" te wachten en dan uiteindelijk het begonnen blad uit te spuwen. Soms staan hierop enkele lijntjes en soms gewoon een blanco blad. Als ik dan de pc heropstart begint hij opnieuw om dan terug hetzelfde te doen.
       
      De taken annuleren en opnieuw beginnen geeft hetzelfde resultaat.
       
      Ik heb al de drivers verwijderd (met de software van brother zelf) en ze opnieuw geinstalleerd (ook van de brother website gehaald).
      Dit mocht ook niet baten. 
       
      Copieren gaat prima, dus hij kan het wel, maar ergens loopt de communicatie tss pc en printer mank.
       
      Kan iemand helpen?
       
       
    • Door misteragga
      hallo ik heb een probleem met mij systeem
      het is verschrikelijk traag en het werkt voor geen
      meter alles blijft vast haken en ik kan geen drivers vinden
      zo dat ik het systeem opnieuw kan installeren kan iemand mij
      helpen alsjeblieft alvast bedankt voor de hulp.
    • Door Provided
      Ik heb sinds kort een nieuwe laptop aangekocht (ASUS N551JK-CN079H-BE) waarop windows 8.1 geïnstalleerd staat. Alleen vind ik windows 8 helemaal niets en daarom had ik veel liever overgeschakeld naar windows 7. Op zich is het instaleren van windows 7 geen probleem, maar vind ik op de officiële ASUS-site enkel windows 8.1 drivers terug.
       
      http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/N551JK/HelpDesk_Download/
       
      Betekent dit dan dat het niet mogelijk is om over te schakelen op windows 7?
       
      Alvast bedankt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...