Ga naar inhoud

Problemen met installatie nieuwe printer Brother


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik draai Linux Trisquel en nu mijn HP deskjet weigert om nog te werken, heb ik een nieuwe printer aangeschaft, zijnde een Brother MFC-J491DW. De meegegeven cd is natuurlijk alleen voor Windows en Mac, dus zelf geïnstalleerd, in feite zonder veel problemen. 

Een printopdracht wordt wel doorgegeven, deze wordt direct als 'voltooid' weergegeven, maar de printer doet niks. Foutopsporing geeft het volgende:

"CUPS-serverfout", "er is een fout opgetreden tijdens de CUPS-bewerking: 'client-error-bad-request'.

De laatste drivers opgehaald online, de oude HP drivers er via Synaptic eraf gegooid, via de terminal CUPS opnieuw gestart met 'sudo /etc/init.d/cups restart, alles ok, maar printen doet hij nog altijd niet. Bedroevend. Ik heb geen wifi op de desktop, heb een file geprobeerd te printen via mijn smartphone en dat ging zonder problemen. 

Wat nu? Graag Uw gewaardeerd advies!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil even een eigen oplossing voorstellen, die werkt (voorlopig toch), namelijk op volgende link kan U een Brother printer laten werken. Het gaat nu en de actie bestond er dus in, de Driver Install Tool van Brother te installeren. Zie de link en volg nauwgezet de instructies :

 

https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/brother-printers.html

 

U kan het ook afdrukken via mijn bijlage voor later gebruik. Ik heb geen Linux Mint (maar Trisquel), maar het werkt wel. 

Makkelijke Linuxtips_ Brother printers installeren in Linux Mint.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.