Ga naar inhoud

Connectieproblemen met Zoom en andere online meetingplatforms + zoom crasht


svrensbe

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen,

 

Ik geef sinds kort online les via Zoom en via een ander meeting platform (Mindbody, wellicht niet gekend)
Ik heb wifi verbinding via Telenet, met Gigaboost en volgens Telenet is mijn verbinding zeer goed. Dit heb ik laten nakijken.

 

Nu crashte vrijdagavond mijn zoom twee keer, wat wil zeggen: het beeld en geluid haperde, waarop Zoom zichzelf afsloot en vanzelf weer opstarte. Dit gebeurde zo een 3-tal keer verspreid over 3 uren.
De zaterdagavond gaf ik les via het andere platform en haperde opnieuw het geluid en het beeld en heb ik mijn les moeten stopzetten.

Ik kreeg een melding dat mijn verbinding onstabiel was, maar rechtsonder waren alle streepjes van de verbinding ingekleurd.

 

mijn vraag:

Ik heb een kabel besteld en ga het hiermee proberen.

Maar kan ik nog iets anders doen om te voorkomen dat ik opnieuw problemen heb?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

het hoeft niet per se te liggen aan de verbinding of verbindingshulpstukken.

wel kon het zijn dat je wifi misschien overbelast was door andere apparaten in huis??

ook kunnen allerlei openstaande zaken op je pc roet in het eten gooien.

dus kijk daar eens kritisch naar.

wat je altijd moet doen bij dit soort vage klachten: ga start/afsluitmenu en kies 'opnieuw opstarten'.

dat is sinds w8 de enige manier om windows weer 'maagdelijk' in het werkgeheugen te krijgen.

(gewoon uit- en aanzetten: dan zet windows zichzelf in een soort slaapstand, en dus zijn 'scheve bitjes' na het weer aanzetten nog steeds volop aanwezig)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je feedback en tips!
Het opnieuw opstarten neem ik zeker mee, ik wist niet dat er een verschil zit tussen dit en aan- en uitzetten.

 

Alle apps waren gesloten op het moment dat ik lesgaf en ik had de dag er voor de computer naar fabrieks-instellingen terug gezet omdat ik mijn externe microfoon maar niet aan de praat kreeg.

Dus ik vermoed dat het daar ook niet aan kan liggen...

Maar ik houd er zeker rekening mee in de toekomst dat alles is afgesloten en enkel mijn meeting sessie openstaat. Ook dit wist ik nog niet.

 

Dankjewel alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.