Ga naar inhoud

Voorwaardelijk opmaak


Walprije16

Aanbevolen berichten

nieuwe regel in conditionele opmaak.

 

In stel een conditionele opmaak op, op kolom B .

Conditieregel keuze is formule.

regel :   =$T2=0   opmaak ( rood ) toepassen op =$B$2:$D$1748

 

Probleem : De tabel wordt af en toe bijgevuld achteraan en dus zou ik  in de voorwaardelijke opmaak "D$1748" telkens moeten verhogen wat ik niet wens te doen.
Ik dacht een naam te definiëren  "Validatiegrootte" met als inhoud =VERSCHUIVING(uitgave!$B:$B;1;0;AANTALARG(uitgave!$A:$A)-1;3).

en dus te schrijven  voor validatie op kolom B  ... =$T2=0   opmaak ( rood ) toepassen op =VALIDATIEGROOTTE

Op deze wijze past "validatiegrootte" zich steeds aan aan de bijgekomen regels,  Maar dit lukt niet. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ter info , een deel van mijn excel bestand . Kijk naar kolom B , voorwaardelijk opmaak. Als je de kolom  Een verkeerde waarde in vult vb 2, dan wordt kolom T = 0 en licht Bx,Cx,Dx wordt rood op de lijn waar je de verkeerde waarde ingaf.

Voeg achteraan een rij toe met in kolom B een verkeerde waarde en je zie dat deze NIET meer rood wordt.  Ik moet dus telkenmale de opmaak door kopiëren. Hoe kan dit automatisch?

VraagOverConditioneleOpmaak.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.