Ga naar inhoud

Lege schijfruimte???


Theo2602

Aanbevolen berichten

Neen natuurlijk niet. Je hebt op die schijf een logisch station van 74,52 GB aangemaakt en de rest van die schijf heb je niet toegewezen. Wat is de bedoeling met die schijf? Waarvoor ga je die dus gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik met de rechter muisknop op partitie D (Je hebt er in je afbeelding een groen kader omheen getrokken).

In het menu dat dan verschijnt, klik je op Volume uitbreiden.

Volg daarna de wizard Volume uitbreiden.

Automatisch zal voorgesteld worden om de volledige niet-toegewezen ruimte (die achter D staat) aan D toe te voegen. Stem daarmee in.

 

Wil je meer tekst en uitleg hierover, klik dan op de volgende link: https://www.gratissoftwaresite.nl/tips-hulp-hoe-kun-je-een-partitie-maken-vergroten-verkleinen-in-windows-10

Op die website scrol je omlaag naar het kopje Partitie vergroten. Lees de tekst en bekijk de plaatjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker niet vanzelf gebeurd. Ben je aan de slag geweest in schijfbeheer of met partitie software en dan een screenshot gemaakt. De eventuele wijzigingen zijn soms pas zichtbaar na een herstart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Theo2602 zei:

Neen, ik heb niets gedaan, ik snap het helemaal niet, ik heb vorige week nog een reactie gehad, van iemand die dacht dat het een USB stift was, omdat ze zo klein is. Staat dat op de schijf hoeveel ze is? Dan haal ik ze wel uit het omhulsel om te kijken.

Maar ik heb het nog verteld, ik had vroeger een 'goede kennis' die aan mijn computer werkte als er iets fout was. Hij was 80 en had heel zijn leven bij grote IT bedrijven, zoals IBM gewerkt. Hij zegde altijd, wat ik bij jou tegen kom heb ik nog nooit meegemaakt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor, ik heb je screenshot niet goed genoeg bekeken. Er is niet zoveel veranderd hoor. De partitie D op schijf 1 is ongewijzigd gebleven. Enige verschil is dat de niet toegewezen ruimte niet meer wordt gezien waardoor de totale grootte van die schijf nu niet groter wordt aangegeven dan de grootte van partitie D. Volgens een eerder screenshot zou die schijf  echter 1,5 TB groot zijn.

 

Er is dus duidelijk iets mis met die schijfindeling. Als de schijf niet leeg is maak ze dan leeg en formatteer ze eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.